I Saw A Wild Rabbit Today
Hari ni celik aje mata jam ditangan dah pukul 6.20 pagi. Alamak aku dah miss subuh. Selalunya 5.30 pagi aku dah bangun. Ini mesti penangan Euro 2008. Apa tah lagi waktu sekarang air asyik tak ada dan kena catu. Memang tension tambahan pula sekarang hari semakin panas. Air cuma ada waktu pagi dari 6.30 ke 7.30 pagi dan malam dari pukul 9.00 ke 9.30 pagi. Jadi pandai pandai lah control diri takut tak ada air nak mandi wajip pulak. Tapi kalau dah terpaksa kenalah amik tayammum pada pasir yang luas di dalam kem. Kalau susah susah sangat guling aje kat pasir tu.....hehehehe.
.
Lepas mandi dan sembahyang aku pun kemaskan bilik dan rutin biasa ambil pasir untuk tandas Romario dan Bobo. Dengan berkain pelikat dan terlupa untuk memakai spec aku keluar bilik sambil membawa besen macam lenggang mak limah. Tetiba aku ternampak ada benda berlari kepagar dengan pantas. Aku kurang pasti apakah benda itu sebab pandangan aku agak kabur. Aku cuba fokuskan mata aku dengan betul. Rupanya itu adalah arnab liar. Wow......... first time lihat arnab liar dengan original.
.
Masa aku breakfast aku cerita dengan chef dan dia pun beritahu semalam mereka tangkap arnab dan dia yang tolong sembelihkan. So perlukah aku jadikan activiti baru untuk memburu arnab???......... hahaha....

Comments

Ghazali said…
Aiiyyooooo ... Jangan dikau menjadi pembunuh gitu ...

World Peace .....

Itu gambar ambik kat sana ker atau ambik kat net????
Abu Ikhlas said…
hehehe....che Ghaz...

Eh aku tak bunuh lah tapi nak jadi kan arnab tu kawan BoBo dan Romario...nak bela lagi.....

Gambar tu dari tenet la...nak ambil gambar arnab tu bukannya senang kan...larinya laju bebeno...

Popular posts from this blog