Jom Mandi Pantai
.
Semalam entah apa pasal aje tetiba rasa nak pegi mandi pantai. Rasanya sebab cuaca semakin panas dan air asyik di catu sejak dua minggu yang lalu. Jadi sesekali terjun dan mandi di pantai ok lah juga. Orang kata lepas gian. So aku, Sal, Bob, Pokku dan Hj Moktar pun planlah untuk ke pantai pada sebelah petang araound pukul 6. Semangat memang berkobar kobar rasa dah macam tak sabo dah nak berenang dan terjun.
Tu lah kami berlima dok bergaya sebelum nak mandi. Bila sampai saja kawasan pantai tu rupanya suasana dah lain. Dulu di sini ada penempatan nelayan dan kampung tapi sekarang sudah tiada. Jalan nak masuk ke sini pun dah lain. Semua jalan telah dı musnahkan untuk membina jalan yang baru. Dan kampung nelayan pun semua telah dı robohkan. Dengar cerita gomen nak buat kawasan peranginan yang baru dan banyak hotel hotel baru dalam pembinaan.
Itu adalah Serda Hotel. sesatunya hotel kat sini tapi dekat town ada satu lagi hotel. Biala sampai saja di beach ni tawar saja hati nak mandi. Rupanya aırnya masıh lagi sejuk dan berombak. Nak mandi pun seriau. No wonder masa kami dok siap tunggu driver, semua orang local pandang semacam saje...hehehehehe. So kami jalan jalan aje lah di gigi air supaya tak rasa kempunan. Padahal kami dah siap bawa pakaian mandi tau....
Di sekitar pantai ni terdapat banyak sangat kepala udang galah atau lobster. Aku rasa semua udang udang ni telah menjadi mangsa korban burung camar. kalaulah senang tangkap dengan tangan berkilo aku bawa balik minta chef tolong masak kan.
Itu dia ular. Besar juga. Rupanya di sekitar pantai ini terdapat banyak ular. Ular apa aku kurang pasti samada bahaya atau tidak. Tapi yang nyata memang banyak sangat ular di sini dari kecil hinggalah ke besar. Aku bilang lebih kurang 5 ekor ular aku jumpa dan banyak kesan susur ular aku jumpa. Jadi masa berjalan tu kena selalu pandang bawah takut di pagut ular. Tak pasal pasal boleh masuk hspıtal.
Hehehe....inilah aku. Kemana mana dengan camera aku ni.......nak jadi full time reporter tak layak so jadilah blog reporter. Enjoylah ye....

Comments

Mohamad said…
hang ni keje ke berjalan.. ni la org kata sambil menyelam sambil minum air... hmm air masin lak tu..
Abu Ikhlas said…
mat,

keje lah..dah habis keje gi la relek relek nak manjakan badan weiii

Popular posts from this blog