My Little Girl

Pagi tu aku bangun awal lagi. Lepas mandi aku terus bersarapan. Pastinya aku akan bersarapan sampai kenyang sebab aku nak ronda ronda cari barang sementara menunggu flight aku malam nanti. Aku terus jalan turun ke arah Blue Mosque. Walaupun dah banyak gambar Blue Mosque, tapi aku rasa seperti satu perkara yang wajip kalau datang ke İstanbul. Sebaik aku melangkah untuk masuk ke kawasan masji, aku ternampak this little girl sedang menggalas bakul. Aku ingatkan tong sampah. Rupa rupanya pasu bunga. Malangnya pokok bunga dah tak ada pun. Sebab spring dah sampai ke penghujung.
.
Aku rasa memang sesuai untuk tanam pokok tulips, defodil, pansies, pertunia dan pokok poko berbawang yang lain. Kalau di tanam rapat rapat apabila berbunga pastinya nampak macam real aje bunga bunga tersusun seperti dalam jambangan. So aku ingat aku pun nak buat macam tu. Baik nanti aku nam rombak garden aku yang sekangkang kera tu. Aku nak tukar style skit. Idea memang dah ada dalam kepala. So kalau cerita kat sini awal awal memang tak syok nanti anti climax plak....biarlah rahsia dan suspen kan...

Comments

Popular posts from this blog