Safwan Call Aku

Hari tu aku tidur lena with dreamless night. Tetiba talipon aku berdering. Bila sampai pada deringan ke empt aku terus bangun dari katil and capai talipon. Mula tu ingat nak ignore saja. Tapi takut pula ada emergency call. Kadang anak aku İkhlas dan Syahadah yang call aku walaupun dah lama mereka tak call aku. Aku pun jawap bagi salam dalam keadaan separuh sedar. Tetiba suara anak aku Safwan muncul. Aku terus tersentak dan mata aku terbuka luas. Anak aku tanya adakah aku sihat. Aku kata sihat saja and aku terus tanya bagaimana dengan exam. Dia jawap ok aje. Aku convince dengan dia sekarang sebab dia dah totally berubah kepada anak yang lebih disiplin dan focusnya pada pelajaran pun semakin baik. Kemudian dia mengucapkan salam untuk siapkan diri ke kelas. Aku kata ok and nanti aku akan ambil dia bila aku sampai ke Malaysia pada hari Sabtu nanti. Aku terus menilik pada jam tangan aku dan dapati sudah pukul empat pagi. Apa lagi terus tunggu untuk solat subuh saja.

Comments

Popular posts from this blog