Ratusan Umur Restoran Ini

On the way nak balik ke İstanbul, member ajak makan. masa tu jam dah pukul 11.30 pagi. Aku masih ragu ragu nak makan atau belum. Tapi bila dia kata ada restoran yang di buat dari kayu kayu rumah asal yang berasal ratusan tahun maka aku pun rasa teruja jugak la. Hhhmmm..... bukan nak makan sangat pun. Lagi pun bab makan ni aku tak cerewet sangat. So sampai aje kat sana aku pun terus ambil gambar dari setiap ceruk. Jom kit nengok apa yang ada.

Inilah gambar hadapan restoran tersebut. Di buat dari kayu kayan asal yang masih lagi tahan.

Ini bahagian kitchen. Barang barang tersusun rapi. Mangkuk pun nampak antik. Aku ada jumpa mangkuk tu dekat Egyptian Bazar. Harga mahal gak iaitu 8 Lira satu. İngat nak beli gak tapi lastly aku kensel aje.
Inilah makanan yang di hidangkan tu. Sup yogart ape tah. Sedap gak. Salad pulak sorang satu mangkuk besar. Jenuh aku nak habiskan.
Toiletpun sempat aku ambil gambar. Cuba nengok pintu dan dinding tu memang terasa macam dok rumah nenek aku masa dulu dulu.
Ini salah satu ruang rehat. kalau jalan pun boleh dengar creaking sound. DUlu masa mak aku bawa aku ziarah rumah kawan kawan dia kat kampung, bila aku jalan kuat kuat mesti mak aku marah. Sebab boleh gegar semua lantai.
Tu dia aturan meja makan. Ala ala Japanese style. Boleh duduk bersila lagi.
Macam macam barangan antik yang di letak kat situ. mana dia kutip aku pun tak tau.
Makcik ni pun tersipu sipu bila aku nak ambil gambar.
Cuba nengok barangan tembaga koted tu. kat mana aku nak cari kat Mesia aa... sapa sapa ada idea ke....
Siap dengan buyung semua dia taruk kat situ. Tapi kitchen tu bersih sangat.


Nilah entrance masuk. Sapa sapa nak masuk kena buka kasut dan pakai selipa kat dalam atau kena sarung kasut dengan plastic. Bila masuk memang terkenang rumah nenek nenek kita. Semuanya tinggal nostalgia aje kan...

Comments

Popular posts from this blog