You, me and Dupree

Randy DuPree(Owen Wilson,as laid-back and off-beat as ever) is the kind of friend that people sit and talk about: a kooky,non-conventional sort who means well but finds a way to get himself or others into trouble. He's got an almost savant-like way about him,an ability to learn stuff and self-motivate,but he's also pretty much living in the moment,still knowing how to have fun.

And shortly after his buddy Carl(Matt Dillon)gets married to Molly(Kate Hudson),DuPree's now in need of a home. Being almost life-long friends,Carl agrees to help out DuPree,believing he's only going to be on their hands "for a few days,until he gets back on his feet".

So begins the premise of this movie,where DuPree's persona of ease clashes with the straight,upright(read:grown-up)lifestyle of his married friends.

This is the summary that I retrieved from on of the viewer's comment.
.
Sebenarnya aku baru nengok cerita ni dua hari lepas. Kelakar memang la kelakar dengan sikap bengong si Dupree tu. Tapi the moral of the story is jangan memandai mandai nak invite sesiapa pun menumpang kat rumah walau best friend, relatives or anybody. Silap hari bulan jadi masalah lain yang timbul. Bila aku nengok movie tu aku teringat waktu bujang semasa sewa ramai ramai.
.
Aku cerita sedikit aje sebab kalau nak detail panjang sangat and banyak sangat nak taip. Rumah bujang aku dulu ada tiga bilik. Sewa di bahagi based on bilik. Aku tak suka share and rather be alone. As usual my room was clean neat and ada TV and also phone. Phone sebab aku nak control. If not nanti sapa sapa pakai sapa pun tak mengaku.So housemate aku yg dalam dua bilik lagi share sampai 3 org sebab nak safe. Anyware aku couldnt care less. But aku tak suka dengan seorang mamat ni sebab suka main belasah barang orang tanpa minta kebenaran. Kadang bila aku balik kerja dalam keadaan lapar aku aku realised that lauk aku dah tak ada. Memang tension. Aku kata kat dia kalau nak cakap lah bukan orang tak kasi. Bukn sekali tapi banyak kali.
.
Kadang bila ada anak anak dara lalu depan rumah dia suka kacau. Kita yang dok dlm rumah habis terasa tempias. Aku memang dah lama hot. nak jadi kan cerita satu hari tu ku nak pergi main tenis. Tetiba kasut adidas aku sudah rosak tak pasal pasal. Aku nak main pun dah tak boleh pakai. So aku ada idea. Kalau tanya direct memang dia tak mengaku punya. So aku pun tanya dengan hikmat and finally dia kata dia rosakkan dan ketawa sebab dia ingat joke. Apa lagi masa tu aku lupa diri sebentar and becoming brutal, memang lah dia kena lempang dengan aku dua tiga das. Terus aku halau dia keluar rumah. Masa tu member member yang lain serumah semua terdiam nengok tindakan bodoh aku tu...hehhehehehehe...
.
Itulah kisah waktu bujang yang brutal. Elok juga aku halau dia keluar daripada dok rasa tension dengan perangai dia yang separuh siuman. So jangan sekali kali jadi macam Dupree. Sapa yang belum nengok cerita ni eloklah menonton bila ada masa.

Comments

Popular posts from this blog