Benang Benang Aku

Setiap kali aku balik ke Malaysia aku tak lupa untuk bawa stok benang baru. Kalau stok tak ada sebenarnya tak menjadi masalah sebab aku kirim pada member2 yang balik ke Malaysia. Kalau nak beli di sini, aku belum lagi jumpa kedai yang menjualnya. Kalau ada pun ada rasa pasti mahal. Aku selalu beli di sebuah kedai kat Bukit Sentosa. Masih murah lagi dan jauh beza dari kedai kedai yang lain.
.
Nak jadi kan cerita masa balik kesini, benang aku habis basah sebab air dlm bekas plastic untuk segarkan pokok aku dah terkeluar. Jadi adalah barang barang yang basah termasuk benang2 aku ni. So aku buka dan terus campak dalam lagi biar aje dia kering. Rupa rupanya sudah dua hari masih tak kering. So aku fikir bagimana nak keringkan ni. Kalau jemur kat luar nanti angin tiup habis terbang. Kalau jemur dalam bilik nanti habis Lia kusutkan. So aku ada satu idea yang bodoh aku letak dlm kotak dan jemur kat para tingkap bilik air. After aku bangun dari tido aku nengok semua bertaburan di lantai dan yang paling sedih tu separuh dah termasuk dalam mangkuk tandas. Apa lagi aku terpaksa buatlah apa yang aku tak pernah buat selama ini. Satu hal pulak. Tak perlulh aku cerita in detail kat sini. Finally semua benang basah tu aku masuk dalam bekas and letak atas heater. Yang pelik nya tak terfikir oleh otak aku yang cerdik ni untuk buat sebelum tu...... Hhmmmm...

Comments

Popular posts from this blog