Musim Buah Buahan








Sekarang musim buah buahan sedang mengamuk di Malaysia. Di sana sini ada di jual buah buahan tempatan dari pasar malam sampailah di tepi tepi jalan. Harganya pun berpatutan. Aku memang suka makan buah buahan tempatan dan kalau makan boleh kata tak sedar diri. Tapi malang sekali balik kali ni aku di selubungi demam yang berpanjangan. Tak kebah kebah sampai aku pulang ke sini. Niat di hati nak belasah saja tapi bila ingatkan tekak yang semakin sakit dan perit terpaksa pendamkan hasrat aku tu. Tapi aku beli jugalah pada anak anak aku kat rumah tapi kena control juga takut banyak lagi yang demam. Tambahan dengan cuaca yang semakin panas dan berjerubu, nak beli buah buah pun fikir dua kali. Sekali tu aku makan nangka yang di beli oleh Kiz, lepas tu skaitnya urat belakang bukan kepalang. Hhmmmm..tu la bila makan sampai tak ingat dunia.

Comments

Popular posts from this blog