My Plants I Brought From Home



Inilah pokok yang aku bawa dari Malaysia. Rasanya hiduplah dengan elok. Aku simpan dalam bilik air aku. Tapi di sini memang susah nak cari tanah atau tanah hitam. Sana sini pasir aje. Jadi susah nak tanam pokok sebab tak menakung air. Kalau siram sekali dengan pasir boleh keluar dari pasu. Ada dua lagi pokok aku experiment letak kat luar tapi nampak macam dah nak kecundang. Mungkin cuaca kat luar terlalu panas mencecah 40 degree lebih so pokok nak hidup pun susah.
.
Masa nak balik hari tu aku suruh wife aku pack kan dalam bekas plastic and letak sedikit air agar dia segar. Masa sampai sin mujurlah bag tak di buka. Kalau tidak seribu jawapan aku kena kasi. Sekarang ni aku nak semai anak anak kaktus aku yang dah beranak pinak. Kadang nak buat kerja ni senang aje. Tapi bila mood tak ada kerja senang pun boleh jadi susah.

Comments

Popular posts from this blog