Sayur Keladi

Banyak banyak resepi sayur, yang aku paling suka adalah sayur keladi. Setiap kali balik Malaysia aku tak akan lupa untuk ingatkan wife aku masak sayur keladi. Yang peliknya aku seorang aje yang makan tapi anak anak aku semua tak suka. Hhmmmm...... Susah betoi nak ajak anak anak sekarang gemari sayur tempatan. Tpi sayur keladi ni kalau nak makan ada keladi yang tertentu saja yang boleh dimakan. kalau silap pilih boleh gatal tekak sepanjang hari.
.
Nak masak sayur keladi ni ada dua cara. Pertama rebuskan keladi bersama hancuran ikan temenung rebus atau masukkan ikan bilis secukup rasa. Aku suka kalau wife aku letak sedikit jintan manis semasa memasak tu baru ada rasa rempahnya. Tapi kalau pilih keladi pilih yang ada ubi baru rasa dia kaw. Sekarang nak beli syur keladi satu ikat pun dah RM2. Kalau nak masak kena lah beli dua ikat barulah puas makan. So kalau ada sesiapa yang ada lebih special menu sayur keladi please kongsi bersama ekk...

Comments

Popular posts from this blog