Happy Birthday Sweet 17th, 20th June

Sabtu lepas on the 20th June adalah hari jadi Ubai, anak aku yang sulung. Oleh kerana dia demam, wife aku pun demam dan termasuk aku yang masih demam, kami sekeluarga raikan harijadi Ubai dengan simple. Kebetulan besok aku dah nak berangkat ke sini. That morning aku bergegas ke Alor Gajah untuk ambil Safwan balik bercuti and my wife pula ke Sekolah Balqis untuk bawa dia pulang bercuti selepas selesai sukan.
.
Dalam perjalanan ke Alor Gajah aku, Hadi dan Ikhlas berehat untuk makan makan sekejap dan terus terlintas untuk beli hadiah pada Ubai. Finally aku beli aje bear Mr. Bean tu and aku rasa it is humurous and better. Jadi aku suruh Hadi dan Ikhlas tolong belikan dengan harga RM16 sahaja. Masuk dalam kereta untuk teruskan perjalanan apa lagi jadi kelakar dengan anak anak aku plan macam mana kita nak buat suprise hadiah ni pada Ubai.
.
Bila sampai rumah aku kata kita kena remain secret hadiah untuk Ubai. Pukul 6.15 petang aku ajak Safwan teman aku untuk beli pizza and KFC di samping small kek pandan untuk Ubai. Ooooppss..... terlupa pula birthday Kiz yang dah lepas on the 6th and my own birthday on the 15th. So aku suruh depa letak nama Kiz and Ubai atas kek sudah la. Untuk aku tak payah lah ..... Tapi hadiah untuk Kiz dah beli awal awal lagi.
.
Untuk Ubai belajar rajin rajin for your SPM and kita semua doa untuk kejayaan Ubai. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. masih ada masa untuk terus berusaha dan ulangkaji. Yang penting jangan panic tau. Jaga kesihatan dengan baik tau... And I miss u so much....

Comments

Popular posts from this blog