Pokok Bunga Kertas




Sekarang orang tanam pokok bunga kertas dalam pasu gantung. Bila daun dia merendang dan berbunga memang nampak cantik seperti pokok pertunia. Rasanya pokok bunga kertas ni lebih senang nak jaga lagi pun dia berbunga sepanjang tahun. Ada juga di tanam di dalam pasu yang lebih besar. Tetapi harga tiga kali ganda. Aku beli Empat pasu untuk di letak di depan rumah aku. Satu warna bright pink, peach, white and light pink. Nampak gaya ia akan menjadi koleksi terbaru aku. Dulu aku pernah tanam berbagai bagai pokok ni dan dah besar dan cantik untuk di bongsaikan. Tapi kawasan rumah sekangkang kera aku terpaksa eksport ke rumah mertua aku. Sekarang entah kemana pokok pokok itu.

Actually idea untuk letak bunga kertas berjurai tu dah lama aku buat seperti di dalam gambar tu. Aku rasa dah 6 tahun aku tanam kat atas tu tapi masih juga kemetot. Aku tahu puncanya.

1. Tinggi sangat - jadi malas nak kerabat pakai tangga untuk membaja dan merumput.
2. Kurangnya baja untuk di suburkan - sebab yang sama tinggi.
3. Nak kena pruning - sebab yang sama tinggi
4. Aku dah malas angkat pot - nantilah bila dah ada sini terus

Comments

Popular posts from this blog