My New Design Collection
.
Last three weeks aku order cross stitch design from 1-2-3 stitch.com untuk projek aku yang baru. Buat sementara waktu aku berhenti dulu design untuk framing. Yang ada pun dah ada buyers so dok tunggu depa nak ambil. Sekarang aku dok prepare untuk buat kusyen cover untuk rumah sendiri. Alhamdulillah dah sampai kat umah aku ni. Semua sekali harga lebih kurang RM250. Yang aku pelik tu macam mana boleh terlajak ke Jakarta Indonesia. Anywah dah sampai kira ok lah.

Semalam masa dok discuss dengan wife aku yang mana nak buat dulu, dia syorkan lah untuk aku dan akhirnya aku pilih gambar di atas untuk siapkan masa aku ke sana nanti. Bila nengok pada design alahai berapa lama lah nak siap. nampak gaya aku terpaksa berkurung dalam bilik di waktu malam kalau nak cepat kan projek aku ni. Setiap projek memang aku dah siap target and milestone nye. Tak lah terbengkalai. Semalam aku minta wife aku cari no benang yang sudah ada di dalam koleksi aku. Tapi masih ada benang benang baru yang perlu di beli sebab tiada dalam simpanan aku. Tadi dah pegi beli. Dulu masa aku mula mula buat xstitch ni benang cuma harga 55sen aje. Sekarang dah RM1.40. Sebab tu lah mahal kalau nak di jual and kalau design complicated lagilah mahal.

Aku masih ingat lagi masa aku berada di Copenhagen, Denmark. Bila benang dah habis aku terpaksa mencari. Cari punya cari dapatlah beberapa kedai ni. Nak tau berapa harga benang DMC satu ikat. Memang korang akan terkejut. Harganya adalah RM7.50 setiap ikat. Mungkin sekarang dah RM10 sebab sudah 3 tahun masa berlalu.

Jadi aku harap aku akan mendapat cukup semangat dan kesabaran untuk selesaikan projek aku ini. Tapi kali ni tak jual lah sebab too tiring and too much efford to put untuk finish the projek.

Comments

Tak sangka pulak orang lelaki minat buat cross-stitch!
Masa kak nab muda2 dulu, ada gak crazy buat cross-stitch ni..sekarang tak lah..getting old, too old!!
Abu Ikhlas said…
kak nab,

hobi untuk memenuhi masa terluang. Ianya sebagai terapi diri gak selain solat.
Anonymous said…
cross-stitch was really my favourite past time when i was young n children growing up. ada yg saya design sendiri guna benang2 yg lebih tu. ada satu yg tak siap sampai la - damask rose. sbb kainnya hitam. hmmmmm
Abu Ikhlas said…
Ds,
Benda ni kalau nak buat kena semangat kental. Ada yang buat dari mengandung sampai anak darjah satu pun x siap siap...hehehe
Anonymous said…
yup! n itu lah satu2 projek saya yg tbengkalai.. lama dah tu.. hmmmmm 12 years.. ha ha ha.. tak pe lah.. kenangan tu..

Popular posts from this blog