Wan Dapat Offer MRSM


Semalam semasa aku dok sibuk menonton Prison Break season 4, tetiba anak sulung aku Ubai buzz aku. And the message was ' Wan dapat offer MRSM Alor Gajah'. Petang tadi aku check tak ada apa apa pun. Anyway tahniah aku ucapkan. Nampaknya aku tak dapat menghantarWan kesana sebab aku masih di sini. Jadi, wife aku terpaksa bertungkus lumus untuk menhandar dia ke sana pada hari pendaftaran 10hb Feb ni.
.
Tadi pagi aku call wife bincang barang yang patut di beli dan lain lain keperluan. Rupanya ramai lagi kawan nya yang mendapat tawaran. Tapi semuanya pergi ke MRSM yang berbeza. Aku rasa terkilan juga sebab tak berupaya untuk menghantar dia ke sana. İnsyaalah apabila balik ke Malaysia hujung bulan February nanti aku past akan menziarahi dia.
.
Ucapan dan pesanan Ba pada Wan, jadilah anak yang baik dan bertanggungjawap yang dapat memberi manafaat pada semua makluk Allah.

Comments

Mohamad said…
Tahniah Safuan, Pakchik Mad berbagga dengan Wan. Ini satu lagi langkah untuk Wan menunjukkan kebolehan Wan. Pakchik Mad tau Wan memang bijak. Tapi jangan lah kita sombong dengan kebijaksaan yang allah bagi pada kita. Gunakannya untuk memunafaatkan oleh lain juga. Dengan berkongsi ilmu yang kita tahu pada orang lain. Kerana dengan cara itu allah akan tambah lagi ilmu pada diri kita insyaallah.

Wan, there is nothing impossible in this world. You need to have a dream and a goal in your life. Semua orang boleh dapat ape yg dia cita-cita kan janji kuatkan usaha dengan gigih dan berdoa. Insyallah allah akan selalu bersama Wan.

Pakchik ingat lagi masa Pakchik belajar kat UK sama Ba. kita jauh dari keluarga. Dan tempat mengadu kita hanya lah pada Allah.

Tahniah again... dan teruskan usaha dengan gigih...

Eh lupa la Not ni hang nye blog.. Aku ni excited nak wish kat Wan. Kau habaq la kat dia suruh baca msg aku ni.. MAJ
Anonymous said…
Tahniah utk Safwan ..... sebagai seorg yg belajar di mrsm juga, saya gembira mendengar kemasukan wan ke mrsm itu... cuma MRSM Alor Gajah ni baru lagi kot... tapi tak ape,jadikan kenangan belajar di MRSM tu antara kenangan yg terindah :)
Abu Ikhlas said…
terima kasih mat atas nasihat yg tu......aku dah beritahu safwan dan isteri aku tentang nasihat hang. emoga Allah panjangkan dan berkati kehidupan hang.

Popular posts from this blog