Eight Is Not Enough
.
I used to say that eight is enough but it is not. Sekarang anak aku dah cukup 9 orang and campur aku dan wife dah boleh buat satu football team. Anak aku yang ke sembilan selamat di lahirkan pada 17th June 2010 bersamaan dengan 6th Rajab 1431. Aku bersyukur kerana semuanya telah selesai. Aku rasa inilah hadiah hari jadi aku yang paling istimewa dari my beloved wife.

Inilah wajah anak aku. Perempuan dan seberat 2.745kg. kecil aje kan. Lebih kurang berat Ubai, anak pertama aku semasa di lahirkan. Muka ikut sapa??? Mestilah ikut muka aku dan kalau anak anak aku, mungkin iras Balqis dan Syahadah. Tapi sekrang tak berapa clear lagi...tunggulah beberapa bulan nanti. Alhamdulillah semuanya dah ok dan baby pun sihat walafiaat. Semoga anak aku ni menjadi anak yang mentaati Allah dan rasulnya dan juga kedua ibubapa.

Terkejut ye..... nak tau dunia ni luas dan penuh dengan pancaroba. Semua dugaan kena hadapi dengan sabar dan takqwa.

Tok Ton pun datang ziarah dan tunggu sampai Umi habis pantang. ini adalah cucu Tok Ton yang ke 14 dari dua anak nya.

Sebenarnya anak anak adalah amanah dari Allah. kenalah kita didik mereka seperti mana yang Allah inginkan dan bukan seperti apa yang nafsu kita inginkan. Sama sama lah kita doa supaya anak anak kita menjadi anak anak yang soleh.

Comments

zura aini said…
Tahniah, Pak Abu.
InsyaAllah, semoga semuanya menjadi insan berguna.
Ju said…
congrats on Hana's birth... nama pun sedap... :) ingat masaa entry hint2 no 9 tu, ingat baru conceive je, rupanya dah bsalin... pandai simpan berita yg 'exciting' tu..

Ju
Abu Ikhlas said…
Zany,
Terima kasih and sama samalah kita doa untuk anak anak kita ye...
Abu Ikhlas said…
Ju,

Malas nak kecoh kecoh kat TV3 la...anak pun dah ramai. Tapi kehadiran Hana memang di tunggu tunggu untuk register dgn FIFA...heheheh

Popular posts from this blog