My New Iphone


Aku baru beli Iphone pada Ahad lepas. Sebenarnya aku tak ada plan pun nak beli sebab dah ada. Tapi kerana kecewa dgn ACER pda aku yang rosak dan sedang di diagnos, aku decided to beli juga Iphone. Pada keseluruhannya memang best. Banyak applications yang boleh di install and free lagi. Yang berbayo pun ada. Murah jugak. Masaalah Iphone ni cuma satu aje. Touch screen pada keypad tu tak cukup beso. kadang tekan lain terkena yang lain. Ni yang buat tension tuh. So aku kena berhati hati untuk memilih huruf bila nak tulis.
.
Sekarang aku nak cerita benda lain pulak. Ini pasal passing HP no ikut suka hati aje pada orang yang kita kenali atau tidak. Generally orang Mesia memang tak sensitive untuk memberi no tel pada orang lain. Kalau aku, aku akan dapat izin pada tuan empunya diri dahulu baru aku beri number dia kepada orang lain. Itu pun kalau dia dont mind. Bagi aku no personal phone terlalu pribadi untuk di sebarkan.
.
Bila aku ada di Mesia banyak aku dapat call dari agency2 travel, insuran and tah apa apa untuk jual barangan mereka. Aku akan teru jawap,'I'm not interested', dan terus matikan connection. Yang peliknya mana depa dapat no kita tu??? Apasal mereka tak rasa beralah memberi number Hp kita kepada semua orang? Kalau di Australia, memang akan di repot polis. Semalam aku dapat call dari satu comp yang jual insuran untuk kredit card. Yang pelik dia nak charge aku polisi tu 295 ringgit and dia kata wajib. Jenuh aku argue and aku terus matikan phone. Kejap lagi aku nak repot pada Maybank and kalau boleh aku nak buat repot polis. Ikut suka kitalah nak beli atau tak pada any polisi. Ni memandai mandai aje nak charge pada credit card kita.
.
Malaysia ni banyak sangat fraud. Sana sini fraud. Apa dah jadi ni........

Comments

Ghazali said…
Mabruk dah ada Iphone !!!

Nanti install TEXT ME apps ... free ajer ...

pass tuh hantar ler message kat aku yaaaa di

ghazaaz


terima kasih ...

ni cuti sampai bila? sempat ker aku nak jumpa hang kat mesia????
Abu Ikhlas said…
Ghaz dah install tapi x tau pakai aa...soory lambat reply

Popular posts from this blog