Semua Dah Selesai

Alhamdulillah semua dah selesai. Tepat pukul 1 tenghari aku minta izin untuk bertolak dengan pesanan jaga diri baik baik. Ada satu lagi perkara. Iaitu singgah di rumah Pak Ungku. Rasa macam malas tapi dah janji pergi juga. kalau tak pergi bila lagi nak pergi kan. Aku cuba curi masa untuk singgah sebentar di rumah Pak Ungku kat Kemaman. Anak dia dah siap tunggu aku di depan balai polis. Aku dah pesan tak payak buat apa apa sebab aku dah kenyang. Tapi dia siap juga lunch and desert. Jenuh jugalah aku nak isi dalam perut. Sebab masa tak mengizinkan aku cuma berada selama satu jam sahaj.


Tak apalah pak Ungku nanti gua datang lagi ye.....maaf ye sebab masa tersangat suntuk untuk gua lepak lama lama.

Sekarang balik terasa sunyi pula dan aku yang terpaksa drive sorang diri. Anak anak aku yang lain terus tido dalam kereta. Entah bila lagi aku nak ke sana hanya Allah yang satu. Sekarang perjalanan aku untuk menziarahi anak anak aku sudah menjadi tiga segi. Tapi aku dah pesan pada Ubai that he has grown up and must be independent. Nak balik kampung arrange sendiri lah. harap harap dia faham.

Kami berehat sekejap di R&R Gambang sebab nak solat dan mengisi segala keperluan lain. Terasa penat seluruh badan. Sepanjang perjalanan ke rumah hujan terus turun selepas Temerloh. Aku terus gagahi memandu agar dapat tiba ke rumah lebih awal. Lebih kurang pukul 8.30 malam kami tiba di rumah dengan suasana yang cukup penat.

Comments

Popular posts from this blog