Nak Balik Pun Stress.....


Hidup ini perlu elakkan dari stress. Kadang kita tak cari pun tetapi oranga sesaja nak kasi. Ni yang boleh buat angin satu badan. Nak balik baru ni aku and few other dah book TRF. Semua dah approved. Tetiba aku di kasi tiket ke Ahgabat and flight on Friday morning. Reason di beri kononnya tak ada tiket malam jumaat tu. Aku dah rasa ada benda tak kena. Stre dah bermula. Yan peliknye mengapa orang lain nyaman aje ada tiket balik pada malam Jumaat. Finally aku andaikan mamat bodoh tu seaja sebab nak safe trip ke airport. So dia groupkan aku dengan group yang nak ke Ashgabat esok pagi.
.
Aku dah rasa semua dah tak kena. Jadi kami semua total 8 orang. Semua beg beso gajah. Aku dah agak mesti mangkok ni akan kasi van bodoh tu. Memang betul. Lepas tu kena ingat dia pulak yang kami balik bawa beg beo. Baru dia buat terkejut beruk kasi satu lagi pickup. Pukul 8 pagi aku tunggu tepat kul 8 kat gate. Transpot tak sampai sampai. Ni mesti jalan di sekat sebab pakcik tu ada kat airpot. Jalan di tutup. Sre aku makin meningkat. Dah 20 minit tak juga sampai. Akhirnya baru sampai dan seperti di jangka, kami teradai di luar airport sampai pukul 11 pagi sebab pakcik tu tak berlepas lagi. Finally dah pukul 12 tghari baru semua orang di benar masuk ke airport. Semua bergegas ke chek in kaunter sebab flight dah delay. Aku dah dapat agak apa yang akan terjadi seterunya.
.
Sampai di Ashgabat kete cuma ada dua aje. mana muat dgn beg yang beo dan 8 orang. Lepas tu ada yang nak ke bazar lah dan sebagainya. Bila dah tak muat, aku ajak Bro, Abe dan Yus amik kete untuk second trip. Lepas tu kami teru ke Yimpas untuk makan. Lepas makan jam pukul 3.30 ptg dan terus bergegas ke staff house untuk mandi dan siap nak ke airport. Bila sampai kat umah aku teru ke bilik mandi. Tepat pukul 4.15 kami terus ke airport untuk balik ke Mesia. Semuanya berjalan dengan tak sempurna dan selesa. Bukan aku aje angin tapi boleh kata semua dah angin. Cuma aku saja yang suka dok pot pet pot pet.
.
Betul lah kata kata Abe. Bila balik dari awal problem....dia tak akan terhenti di situ aje. Akan berteruan sehingga balik ke umah. Untuk mangkuk tu...lain kali jangan nak memandai nak ubah TRF atau nak menipu untuk jimatkan trip.

Comments

Ghazali said…
Aiiyyooo garang nyer hang!!! Hehehehehehh

Popular posts from this blog