Site Visit Ke Rumah Baru Abe
.
Pagi tu tepat pukul 10 Abe datang ambil aku dan anak anak menziarahi rumah dia yang dalam pembinaan. Dari jauh dah boleh lihat. Aku dapat rasakan yang Abe pun dah tak sabo nak siapkan rumah dia. memang best kalau dapat rumah banglow besar macam ni lepas tu bersebelahan pula dengan taliair atau anak sungai. Bila angin menderu tiup aku rasa bagai nak terlentuk aje. kalau macam ni Abe kena sediakan hammock baru best. letakaje diantara pohon kemboja yang aku bawa tu mesti feeling feeling punya kan....

Gambar ini aku ambil dari atas jambatan. Kira sapa nak datang memang no problem nak mencari. Jaga jaga Abe since orang KL ramai suka bercuti ke pantai timur, pastinya rumah Abe akan menjadi destinasi tetap. Kalu macam ni kena letak nama destination tu kat tourist board.

Gambar ni aku ambil dari dalam kawasan. Abe kata rumah ni kombinasi rumah Abe yang lama dari kayu cengal dengan yang baru. Aku dah masuk kat dalam memang spacious. Ada dua varandah untuk lepak lepak sambil kena teh tarik. Satu di depan dan satu di sebelah dinning hall.

Sempat juaga aku bergambar dengan Abe sebagai kenang kenangan.


Aku kata kat Abe kalau dah siap rumah tu bolehlah kita buat landscape design. kalu Abe nak ala Inggeris pun ok. Kalau Abe nak ala ala tropical pun no hal infact kalu Abe nak design ala alal Alps pun boleh gak. Kita boleh kasi kidmat nasihat FOC lagi. Tapi kalau letak pohon kemboja tu di tepi pintu gerbang, pastinya keharuman bebunga itu akan menerjah masuk ke seluruh rumah.

Comments

Popular posts from this blog