Jom Pi Makan
.
Hari ini tengahari makan oklah. Chef kita yang berasal dari Koala Kangsar atau orang 'Kuale' masak sambal tumis ikan, sayur campur dan masak merah kambing. Sedap jugak tapi kena jaga makan jugak walaupun sedap. Pagi tadi sempat jugak aku berborak dengan chef. Dia ada anak empat orang dan keluarga tinggal di KL. Kalau ikut pengalaman tinggal di camp ni, kalau barang supply no problem sedap lah dan kalau barang tak ada alahai sabo aje. Lagi satu masa orang tak ramai bolehlah makan sedap, kuah pekat dan mewah hidangan. Tapi bila dah ramai kuah pun boleh berenang di dalam. Aku rasa kalau nak cerita makanan dalam camp mesti askar lebih banyak pengalaman. Jom kita nengok apa yang depa dok makan.



Patutnya aku ambil gambar makanan ni awal lagi baru nampak hebat. Terlewat dan baru teringat nak ambil gambar. Anyway inilah buffet nye...... sapa sapa yang rasa nak makan tu mai lah ....sila...sila....



Ada yang dah kenyang macam ulaq sawa macam Nazri tu dan ada yang baru mola nak makan macam amin. Tak pa min makan puas puas. Hang sebulan lagi dah nak balik. Si Salleh tu pulak dulu nampak kurus aje macam pink floyd tapi sekarang dah tembam pun. Jaga makan no nanti wife tak larat nak timbang hang tu...



Salsabri tu bila aku nak amik gambar tetiba aje malu malu kucing siam....amboi malu konon. Kalau nak tau makanan sedap atau idak nye cuba lihat member kita yang dua orang tu....sihat walafiaat..Waktu lunch aje makan kat bilik rekriasi sebab ramai orang tapi waktu lain makan di dewan makan saja la. Orang kata di sini banyak hantu raya. Aku pun kurang arif lagi apa maksud tersebut. Waktu malam ok aje dan tak ada pon orang yang mati tercekik. So kalu sesapa yang tak nak makan satu meja dgn aku dgn selamba aje aku kata " Awat takut ada hantu raya ke"/ Depa semua ketawa......Sebenarnya aku tau apa istilah hantu raya tu......heheheheh

Dah habis makan aku pun amik gambar di gym. Masa mola sampai aku dengan semangat berkobar kobar nak bersenam. Mana lah tau boleh lawan si Samad body builder tu. Alngkah kecewa dan merna nya hati ku ini apabila almost semua alat alat dah kaput....eekkkkk...tension betoi. Hilang semangat...orang kata potong steam. Semalam aku dah isi borang complaint and aku nak nengok apa depa nak buat. Kalau tak memang aku nak belasah aje campak dalam caspean sea.
Cuba korang perhatikan treadmill ni . Dah rosak pun. Guide rail sebelah dah hilang. Aku cuba naik tapi rubber belt tu asyik jerk...boleh damage lutut aku. Aku cuba naik juga pelan pelan. Semalam amsa aku dok enjoy tu si mamat ni datang increase kan slope ke 12 degree terus kaput/ lagi tension. Rupanya ada lah beberapa orang kat sini yang badan berat macam si Ku2 kot yang damagekan...hehehehe sure depa marah aku main tuduh tuduh........alah lawak aje....Ju, hang kena ingat skit nanti hang pon depa tuduh rosakkan mesin ni....hehehehehe
Aku tak cuba lagi mesin ni...tapi rasanya tak termampu la. Kalau nak buat elok ada trainer baru ok. Kalau tidak takut bahayakan diri........ naya nanti. Aku rasa elok ada camp commitee untuk camp ni supaya dapat jaga kebajikan semua penghuni. Tak kan nak keje sebedang aje....mental pon nak hapi dan badan pon nak sihat baru boleh keje dgn enjoy. Kalau tak memanglah badan aje kat sini....tapi jiwa raga hanya Allah yang tahu.

Comments

Anonymous said…
ler sumer gym alatan tu dah rosak ka... uish... baru berangan nak bina muscle...so, aper boleh exercise nyer? bawa yoga mat n kasut sukan lari 100m je lah, nanti biar boleh jadi wakil lari (tapi umur dah bukan kanak2 lagi..)..

lantai PVC ka, makcik ingatkan lantai Pergoh...haha...

makanan best, nak kena pikir camner tak nak naik badan nie.. hai, tak makan kan lapor tak larat nak commission switchgear tu.. mm..

Popular posts from this blog