Kasut Untuk Yusuff
Semalam aku ke pekan Turkmenbashi. Adalah benda nak beli seperti kacang, soap dan sebagainya. Kalau tak keluar lepak dalam kem saja pun boleh gila di buatnya. Di samping itu nak juga cari benda benda lain. Tetiba masa dok jalan jalan tu aku ternampaklah kasut kasut yang comel. Terus aku teringatkan anak aku yang bongsu, Yusuff. Mesti cantik dan qute bila dia pakai. Kasut kebanyakan berasal dari China dan banyak barang barang yang lain juga berasal dari China.
.
Aku pun tanyalah berapa harganya. Si pemjual kata dalam 215Manat. Baru dalam 10USD untuk dua pasang. Kalau nak comparekan dengan harga di Malaysia rasanya dah murah tu. Aku minta kurang lagi tapi dia tak kasi...Hmmmm...tak apalah sebab banyak masa lagi untuk bershopping sebelum balik ke Malaysia. Kasut budak budak perempuan pun fancy-fancy. Kalau aku beli pada Safiya mesti dia suka sebab dia pandai bergaya. Entahlah....semua ini mengingatkan anak anak aku........

Comments

Popular posts from this blog