My Qute Little Bungalow
.
Aku baru beli banglow kat sini. Kalau orang nengok mesti kata come lote. Bolehla nak dusuk sorang sorang. Hhehehe....sebenarnya inilah camp aku di sini. Nak duduk lindung dari hujan panas salji boleh la. Tak beso mana pun cuma seluas 10 kaki lebar kali 20 kaki panjang. Kalau nak campare camp kat Sudan, sini ok skit la. Apa apahal sendiri mau hibur hati supaya masa di sini tak adalah nak tension ingat anak bini di rumah.

Inilah deretan banglow. Sebenarnya aku tak pasti sangat ada berapa biji banglow ini tapi kalau tak silap aku ada dalam 80 buah dan agaknya 1/4 sudah habis di jual. Jadi sapa yang nak beli tu sila kasi nama dan pilih mana satu nak.


Inilah banglow aku terletak di hujung sekali. Kalau rumah teres macam koner lot lah. Ok gak sebab boleh aku lepak dan ada privacy di tepi tu sambil baca novel dan minum kopi tongkat ali panas. Nak nak pada waktu summer dan di belai oleh angin sepoi sepoi bahasa tau angin pus pus.....sure best.....tapi kenalah berangan cam duduk kat mediterenien ke baru trill. Bukan apa, nak hiburkan hati punya pasal.
Ini lah bilik aku dengan katil bujang.....uhuk uhuk tak ada teman pon...shhhhh....jgn cakap pasai teman...panas tu..... Tapi kapet tu aku yang beli sendiri dalam 35USD. Tak tau lah nak claim kat sapa....KWSP boleh terima ka claim aku ni. So member aku yang lain kalau nak mai sini tolong ingat...KAPET BELI SENDIRI.... Kalau tak beli nanti sejuk kaki boleh kecut di buatnya.
Ini shower. Beso jugak boleh letak satu katil dalam. Aku beli baldi takut air tak ada nanti at least boleh simpan. Air panas dan sejuk ada. Kalau genset kaput nampak gaya beku lah dlm bilik air...... Ni nak kena ambil insuran la rasanya..... takut mati keras berdiri....hehehhe

Ni meja study aku. Lupa plak nak habaq ada intenet and talipon dalam bilik. Kalau outstation macam ni kalau ada internet rasanya separuh problem dah resolve sebab senang nak baca berita satu dunia. Nak contact wife dan family dan juga kawan kawan. Nak contact mak we pon senang...ooppss.......sensitif... Periok nasi tu aku bawa sendiri senang nak buat sup cendawan ke....masak megi ke....nak buat sup danging ke...nak buat tomyam ke.....hehheheh jangan main main paste tomyam pon aku bawa. Notebook tu aku punya. Kalau tak ada belilah satu......
Ini TV aku. Ada 7 channel kot tapi cuma aljazeera aje yg ada...yg lain tu sume cakap russian tau turk....bengong dengar.. Laundry basket di beri. So far room service okla. Bilik tip tiap hari di kemas. Tadi aku masuk bilik. aku kemas quilt aku macam lain tetiba dia ubah plak lipat tua mcm bilik lain...hhhmmmm......nak kena cakap ni kemas cam aku nak...barulah cun. Kasut sukan tu aku punya jugak. Baru beli untuk main game dan joging.

Ini lah pemandangan di waktu pagi. Baru aku amik pagi tadi. OK lah nanti aku cerita pasai kemudahan lain pulak. Bye..bye....

Aku harap JU and the gang yang akn kesini boleh lah dapat inspiration dan bayangan dari apa yang aku tulis ni......welcome gang semua.

Comments

Anonymous said…
Since i've mentioned specifically, then, i must leave a comment la.. haha.. good to read this postings..

the katil and the floor are just how i like it (all kayu)..nak beryoga pun syok je.. way better than i cud imagine the interior tuh.. Laptop kena bawak ke? PC tak di provide eh?

toiletries tuh sumer sendiri punyer ka?

Next time put the pic how u kemas ur quilt... may be after this, org yg kemas bilik tu kemas bilik lain mcm tu jugak hahaha..

comforter set tu sendiri punyer ke yg provided? cantik meh.. OK, TQ for sharing.. :)
Abu Ikhlas said…
hehehe.....let me answer you one by one....floor tu pvc makcik oi...sebab tu kena beli kapet...boleh beku tak kaki kalu x beli. PV di sini ada tapi tu lap top personal i mcm 2 rahsia ada....hehehe. toileteries sume sendiri punya...mesti lah nak jaga body kalu contractor bagi mesti cikai cikai....comfertor tu dah ada...tapi kalu nak beli sendiri pon wokey

Popular posts from this blog