Langkah Pertama Penentu Segala


Sejak dua tiga hari lepas aku dok browse Amazon.com untuk mencari buku buku tentang creative writing. Bila di fikirkan balik memang agak kesuntukan masa untuk aku masuk special course. Apa aku buat sekarang ialah mencari dan mentelaah buku tentang creative writing. Mula mula agak berkira sedikit sebab bila aku buat order nampak macam 150USD. Bukan buku yang mahal tapi harga Pos sampai USD100. Mahal dari buku. Kemudian aku check kembali dan ambil pos biasa sahaja maka harga tak sampai pun USD40. Apa lagi, aku terus order buku dan check out. Insyaallah buku buku tu akan tiba di rumah dalam second week of September. By that time aku pun dah ada di Malaysia balik bercuti. Nak tau ke buku apa yang aku order??? Semua nya lima buah buku dan setiap buku harga lebih kurang USD12 sahaja selepas dapat diskaun.

1. 'Write Great Fiction - Dialogue', by Gloria Kempton

2. 'Plot and Structure: ( Techniques And Exercises For Crafting A Plot That Grips Readers From Start To Finish) (Write Great Fiction)' , by James Scott Bell


3. ‘Characters, Emotion and Viewpoint: Techniques and Exercises for Crafting Dynamic Characters and Effective Viewpoints (Write Great Fiction)’, by Nancy Kress


4. ‘Description and Setting : Techniques and Exercises for Crafting a Believable World of People, Places and Events (Write Great Fiction)’, by Ron Rozelle


5. ‘Revision And Self-Editing (Write Great Fiction)’, by James Scott Bell


Kalau nengok buku buku tu Nampak gempak dan bersemangat sangat. Harap harap tak lah ‘warm warm chicken’s drops’…..hehehehehe. Apa apa pun aku kena mempunyai semangat yang kental tanpa mengaku kalah. So korang semua doakanlah niat suci murni aku ni ok….

Comments

Popular posts from this blog