Jom Improve Our Vocab

İnilah salah satu kerja yang aku buat dalam bilik iaitu menghafal dan memahami vocab. Ada saja vocab baru yang aku hafal setiap hari. Aku ada satu buku khas untuk vocab. Perkataan memang canggih canggih. Bila hafal kadang melekat kat kepala tapi kadang kadang hilang macam tu aje. Pastu kena belek lagi dan lagi vocab book aku tu. So nak memudahkan aku ingat semaksimum mungkin segala perkataan aku terpaksa tulis pada yellow stiker dan tampal pada dinding dan meja pada ofis dan bilik aku. Kadang stuggle gak nak hafal semua tu serta function perkataan2 tersebut. Kalau lemah semangat dah lama buang dalam dust bin. Tapi semangat aku masih kental untuk aku teruskan dan gunakan sebaik mungkin perkataan perkataan baru dalam surat menyurat aku. Sebenarnya aku enjoy sangat menghafal benda ni. Tak adalah aku nak buang masa langsung seadanya aku di sini. Kalau member member buka web www.dictionary.com , boleh kata semua perkataan di sediakan. Kadang sampai bengong sangat sebab thesaurus dia banyak sangat. Jadi hafal yang mana dan je.....

Comments

Popular posts from this blog