Kafkas - Bursa
.
Kafkas adalah keluaran tempatan negara Turkey yang terdiri daripada manisan, ice cream, jem, sweet jeruk dan sweets. Inilah pertama sekali aku dengar keluaran tersebut. Produk ini mengeluarkan bahan bahan related to chestnut. Memang unik. Ada satu manisan tu di masak dengan karemel sehingga hempuk dan di masuk dalam paket plastic, terus di masuk di dalam dekoratif kotk yang cantik sebagai hadiah kepada teman atu sesiapa sahaja.
.
Orang Turkey memang creatif tapi yang kurang adalah bab marketing dan promosi. Kalau nak di bandingkan dengan negara eropah yang lain. keluaran mereka lebih kurang sama quality. Jadi kalau ada sesiapa yang nak mulakan bisness untuk di bawa ke Malaysia elok sangat lah datang ronda ronda dan belek belek barangan dari Turki.

Deretan jem dari berbagai buah seperti homemade. Jem apricot ada, jem strawberi ada, jem lemonade pun ada. Bak kata memang ada semuanya lah. Packing dan label pun menarik.

Inilah sweet jeruk aku rasa. Buah buah campurn yang di hiris nipis dan di rendam di dalam larutan gula.
Inilh dia ice cream yang berperisa buah buahan dan chest nut. Nampak memang sedap tambahan pula pada musim panas yang membahang.
Inilah dia jem chesnut yang pertama kali aku nengok. Aku pun beli satu untuk rasa sedap ke ıdak. Tapi rasanya mesti sedap ni.
Sweets yang berbagai bagai yang di letk di atas counter. Kalau nampak oleh anak aku mesti di capainya.
Aku rasa ini biskut kot. Tak tahu pulak rasanya bagaimana.
.
Itulah orang kata kalau datang Turki ni kalau boleh nak bawa balik semua benda termasuk orang nya sekali....hehehehehe

Comments

Popular posts from this blog