Aku Jumpa Landak

.

Semalam jam10.30 aku bergegas keluar dari bilik untuk cari Bobo dan Romario. Aku nak ke surau. Kalau lambat cari mereka alamatnya terpaksalah aku buka pintu bilik sampai lewat malam. Jadi aku pun bersiul dan tepuk tangan sambil memanggil nama mereka berdua. Rupanya merek berdua sedang melepak dikawasan lapang sebelah bilik aku. Aku terus pergi ke arah mereka sambil memujuk untuk balik ke bilik. Anehnya mereka diam aje tak melarikan diri. Biasanya mereka akan lari di sekeliling rumah kecil aku dan kadang kadang aku terpaksa kejar mereka dengan bengis, barulah mereka lari secepat kilt ke blik.
.
Aku cuba mendekati perlahan lahan dan aku terlihat benda bulat seperti durian sambil bergerak gerak. Rupa rupanya landak. Aku kurang pasti samada anak atau dewasa. Kucing aku curious sangat cuit lndak tu kt depan dan belakang. Aku terus ketuk pintu Jalal untuk bertanyakn lmpu suluh. Duamint kemudian Jalal pun keluar dan aku suruh dia suluh sementara aku ambil kamera dan gambar. Aaa....nengoklh landak ni....nampak jinak tapi tak berani aku nak pegang takut di panah nanti.

Comments

slm....
ni memg landak....tp bkn yg slalu kt Malaysia...
name die hedgehog...
sy ade bela skng nh....comel sgt...hehehe~~~

Popular posts from this blog