Beraya Di Rumah Azat
.
Selepas upacara ibadat korban aku ajak Ojai ke rumah Azat sebelum pulang ke kem. Dah lama dia ajak aku dan aku nak pergi, tapi tak pernah jadi. Aku memang suka kerumah orang local. Seronok nengok budaya dan cara mereka melayan tetamu. Lain dari budaya kita. Semasa sampai ke rumah dia aku nampak Azat sedang melapah kambing dan terus ajak aku masuk ke dalam rumah. Rupanya besok baru dia buat kenduri yang orang sini panggil 'Sedekah'. Dia menjemput aku kembali ke rumahnya besok pukul 1.00 tengahari. Sebetulnya besok pun Saara menjemput aku ke rumah dia jugak pada pukul 6.00 petang. Dia nak juga aku datang dan aku jadi serba salah untuk menolaknya.

Sebelum balik aku sempat bergambar dengan keluarga Azat. Minggu depan Azat sudah tidak lagi datang ke ofis sebab dia akan berangkat ke Miri, Malaysia untuk trainging operation. So all the best for you.

İni anak saudara Azat yang berumur 13 tahun sebaya anak dara aku Nisabalqis. Budaknya nampak baik dan sopan sekali sambil meraikan kedatangan aku.
Sempat juga bergambar kat bilik ni. nak buat cam mane inilah tempat yang sesuai untuk bergambar.

Comments

Popular posts from this blog