Snow Pagi Ni
.
Lepas sembahyang subuh aku balik ke bilik. Masa tu belum snow lagi, tapi semalam sudah nampak tanda tanda kecil snow. Oleh kerana semalam aku tidur lewat sementara nak menghabis kan novel, lepas aje sembahyang subuh di surau, aku terus baring untuk tidur tidur ayam. Macam biasa bila aku letak kepala aje terus Lia lompat atas katil dan tidur di sisi aku. Dalam dok baring baring tu rasa malas pulak nak bangun. Maklumlah sejuk dan sedap pulak dok dalam bilik yang panas. Tapi sekrang ni keadaan bilik bukan boleh percaya sangat. Slap haribulan genset kaput lagi. Power tak ada dan nak buat apa semua dah tak ada mood. Mujurlah ada UPS yang aku boleh guna untuk pasang pada computer dan lampu study tu.
.
Dekat pukul lapan aku pun siapkan diri dan bila keluar aje nak ke opis aku pun lihat suasana memutih. Rupanya salji dah turun dalam setengah jam yang lalu. Nampak di luar sana dah ramai orang bergambar dengan salji yang semakin lebat. Nampaknya kalau genset kaput lagi bekulah jawapnya penghuni penghuni di kem ni. Sampai bila dapat bertahan entahlah. So aku pun ambil kesempatn ni juga untuk bergambar masa snowing tu....terkenang kenang masa student dulu tu. Masa tu snow turun sangat lebat and kami dengan selambe aje mendengar lagu Ballerina Girl dendangan Lionel Ritchie.
Sempat juga aku suruh Puad ambil gambar aku di belakang chrismas tree. Heehehehe......perk jugak sekejap. Maklumlah bukan selalu boleh jumpa snow cam ni.

Suasana memutih sana sini. Kira snow tu masih virgin lagi. Nanti bila kenderaan dah lalu lalang habis becak sana sini.
Itulah cabin/mini banglo aku yang di selaputi oleh snow. Bila nak buat snow man haa.... Nantilah aku ajak Bobo, Romario and Lia sama sama buat bila aku balik kerja nanti.

Comments

Popular posts from this blog