Suasana di Bazar

Krismas dah dekat, so depa dok juah small hampers untuk di hadiahkan ke seseorng. Kebanyakkan nya adalah coklat dan biskut. Tapi akau rasa mahal lah klau nak di bandingkan dengan kedai satu lagi tu.

Ni makcik Korean ni jual beranika jeruk sayur dan buat. Tapi jeruk sini bukan jeruk manis tapi jeruk masam. Nampak memang menark macam sedap aje. Aku sendiri pun tak pernah rasa. Sialap haribulan telan pun tak lepas kerongkong.
Bila musim sejuk cendwan memang banyak. Tapi bila musiam panas tak nampak pulak. Pelik kan. Harga memang murah, cuma 4 ringgit aje sekilo. kalau di malaysia memang mahal. Aku beli sekilo sebab nak suruh chef tolong buatkan masak lemak cendawan. Macam orang mengidam kan......
Beras beranika jenis. Orang local makan beras yang high kanji. Rasa macam pulut skit. Bers pun bukannya mahal sangat. kalau beras tu memang kit tak makan sebab berlainan beno. Sekali sekal depa masak pilau rice aku bantai aje.
Sini pisang sangat mahal. Macam makanan orang kaya. 3 biji dalam 2.50 ringgit. Kalau kat tempat aku leh dapat satu kilo. Biar lesu dan lebab tak apa asal harga tetap mahal.... Apa nak buek.... OOOO depa tak tau lah nak buat cucoq kodok macam kita buat tu...
Deretan buah buahan yang segar segar. nampak veru colourful dan menarik. Aku jarang beli buah sebab kat kantin dah ada banyak buah buahan. Belasah aje lah..... Tapi aku lebih prefer buah tembikai di musim panas.
Pakcik ni setiap hari setia menjual madu. nampak madu tu memang pekat. Tapi madu ni kalau nak bawa Mesia susah skit sebab custom suka kacau. Ade aje dia nak tax kan. Aku dah kena masa first time datang sini. Tapi kalau dia nak juga tax yang berlebihan, nanti aku akan kata kat dia,'Biar saya kasi makan dan habis di sini dulu ye...'
Sempat juga aku beli halwa sesame untuk di bawa pulang. Quality kurang skit la tapi rasa sama aje kalau nak di bandingkan dgn di Istanbul atau Athens. Apa apa pun anak anak aku memang suka bangat.

Comments

Popular posts from this blog