Sejuknya........
.
Hari ni sejuk sangat. Air kat luar pun dah beku. Aku dah agak temperature mesti below -5 degree. Masa datang ofis pagi tadi aku sesaja jalan atas ais beku tu walau pun becak. Aku enjoy bunyi 'crack' tu. Selangkah demi selangkah aku susun di atas ais sehingga ke ofis. Dalam seronok aku melangkah kena juga jaga jaga taku licin. Silap hari bulan aku boleh jatuh bagai nangka busuk. Bila dah msuk dlam ofis pulak ambil msa lagi untuk warm the room and heat the body. Heater dinding pulak bila dah -5 degree memang dah tak ada heat lagi sebab keluar air aje. Memang tension.
.
Aku bukan suka sangat sejuk cam ni. Masa snow turun dua hari lepas memang semua pakat sorak dan enjoy sebab perak kan. Maklumlah orang Malaysia. Aku dah faham sangat dengan sejuk nş sebab kalau aku tak keep my body warm, nahas boleh demam dua minggu dan sakit tekak.
.
Bila balik ke bilik dalam aku bersiap nak mandi rupa rupanya iar tak ada pulak. Sudah beku ke semua air??....EErrrrrhhhh....tension weiiiiii. Nampkanya aku tak mandi lah malam ni. So dari aku buang masa tak tentu arah baiklah aku layan blog aku ni. Esok atau Sunday for sure aku nak kena cari longjohn walau pun I hate to wear it. Lepas tu kena juga cari scaf and topi satu lagi. Tak kuasa lagi nak layan sejuk macam ni..... Uhuk...uhuk...... Insyaallah next week aku balik Malaysia... Yiihaaaaa...
Sempat juga ko bergambar dengan Shasha no. Tak apa ko bujang dan dia pun bujang. Ramai beno yang nak bergambar dengan dia.


Sebenonye aku yang dok kat situ dulu tetiba Shasha datang nak bergambar dengan aku. So ku biar ajelah. Lepas tu ramai lagi yang nak join sekali. Aku ingat nak bergambar sorang sorang aje untuk hantar kat wife aku. Sure Haji jeles sebab tak leh duduk sebelah Shasha. Tak pe Haji sabo ajelah nanti kalau Mak Haji merajuk kan susah nanti. Bakal menantu pun dah balik Malaysia semalam.

Comments

Anonymous said…
Amboi syiok nyer snow..let it snow, let it snow...

nie lepas main snow lah hantar email byk2 kat opis semalam, someone told me :)
Abu Ikhlas said…
ju,

dah ready ke nak dtg sini.......bawa la hubby sekali...sejuk2 baru best hubby ada.....uhuk.....uhuk......
Anonymous said…
pakaji sempat gambo dua orang dgn shaha tu je tanpa ada orang lain yg join..tapi x leh taruh kat sinilaah..nanti ada orang jealous & gossip susah laa..simpan gambo tu kemas kemas..hahhaha..

Popular posts from this blog