Bingkisan Dari Tuan Haji Azizan

Aku dapat email dari Tuan Haji tadi dan disini aku nak ongsi dengan member member yang lain untuk sama sama menghayati perkembangan member kita tu. Jom kita nengok apa yang di ngobrol oleh member kita tu...


Salam,
Aku nak sembang sikit lagi pasal Astrakhan dengan hang. Ada se duaperkara yang nak dikongsi. Aku nak habq mai kat hang yang dalam minggu ni tersangatlah gumbiranya hati ini atas Kurniaan allah SWT kepada hambanya yang kerdil di bumi Astrakahn ni. Aku susun kronologi nya nooo...

Intergrated Team

Ahmad Rizal (Anak Datok Abdul Rahman bekas CEO CIDB sebagai RE) baru sampai pada 6/10 dan Mustapha Harun (Inspektor Struktur JV ) sampai9/10, itu yang aku kata seronok sangat minggu ni, aku dah tidak keseorangan. Katanya minggu depan 1 lagi Inspektor JV akan samapi. Akujamu breakfast kat bilik aku pagi tadi. Roti canai segera tu si Rizal yang bawa....

Tuan Haji,

Dah tak rindu roti canai kat sini ke????? Senang aje nak buat. kalau tak tau tebar , test pakai saputangan basah dulu. nanti terrer lah tu.


Allahuakbar, terkejut berok dua orang CEO dari Malaysia ini ternampak aku dan Rizal masuk kedalam pasar daging selepas menunaikan solat Jumaat semalam. En Zailani adalah MD Securiforce Logistic Sdn Bhd dan En Sudhir CEO Haltex Sdn Bhd. Mereka bersama 12 orang lagi Taukeh2 Syarikat Bumiputra dari Malaysia yang dalam usaha untuk membuka Halal Park diAstrakhan. Ianya akan dibuka Insyaallah pada Dec ini. Mereka juga akan membuka di serata 14 negara katanya. Mungkin Turkmenistan termasuk kot, tak sempat nak tanya mereka dah nak ke Moscow

Tuan Haji,

Dulu aku pernah ajak member aku Chinese but bisness ni tapi idea aje tak terjadi pun. kalau tak sure ko bergambar dengan aku instead of CEO tuh...hehehehe

Red Mosque

Ni Masjid ke 5 aku dah jumpa. Kiranya ni adalah Masjid Utama diAstrakhan. Di Masjid ini sahaja yang aku tahu Laungan Azan menggunakan pembesar suara, tapi tak lah jauh kedengaran. Solat waktunya pun. Alhamdulillah ramai sangat orang. Kalau diukur umpamanya Zohor 10hb tadi ada hampir 100 orang lebih. Di sekitarnya paling ramai orang Islam dan amat mudah nak mendapat makanan halal......hari ini lah baru aku aku tahu, Alhamdulillah Allah permudahkan kehidupan di sana

Tuan Haji,

Baguslah semoga dapat lapangkan masa ke rumah Allah selalu.

Mr Raphael

Beliau adalah seorang Islam keturunan Tartar. Sangat baik dengan aku. Dialah yang dok bawa aku ronda Astrakahn dengan keter WV Golfnya tu

Tuan Haji,

Aku nampak kawan mung tu macam Abe Omar aku aje. Kalau dia pakai spec mata Oakley sebiji seiras macam Abe aku tuh.

Mustaphayev

Mustaphayev dari Azerbaijan QC projek Rossetti di Yard aku bekerja lahyang menunjukkan Masjid ini dan mengenalkan aku kawasan perniaagaan orang-orang Islam di Astrakhan. Dapatlah aku lihat pasar daging halal dan gerai serta cafe orang Islam Astrakhan menjual makanan. Mereka terdiri dari kaum Teshkhan, Tartar, Azrie yang telah menetap lama diAstrakhan. Untuk makluman hang bandar ini dah berusia 450 tahun

Tuan Haji,

Jangan lupa ole ole untuk aku tau. kalau ada T-shirt yag cantik cantik pos satu kat aku tau.


Dewan Pendaftaran Perkahwinan

Aku pi sana bukan nak daftar kahwin tapi si Raphael dah bawa,tak nak tolak,nanti dia kecil ati plak,kat Kiyanly tak pe lah orang ni kecil ati leh kawan orang nu plak,,,he,,he,,he. Orthodox, Khatolic, Islam semua daftar kat sini. Daftar jer sini,nikah semua buat tempat masing2

Tuan Haji,

Wow ni yang best ni...dah jumpa lubang...hehehehe. Boleh lah tu.........kan the most available bachelor. Haji Hisham mesti jeles dengan mung...dok dang...dok dang.....

Bubur Lambuk Astrakhan

Alkisahnya aku buat lah bubur lambuk ni pada hari terakhir puasa 6 akudan buat lah lebih sikit sebagai juadah sambut hari raya pagiesoknyaaaa. He3,bubur lambuk ni klaka lah sikit coz dalam nya adalah juga campuranbuahan segar,ikan salmon jerok dilenyek,mackerel dan serunding ayam

Tuan Haji,

Sedap nampak tu. Boleh ko jual resepi tu kat Seroji atau Chef Wan.

Tuan Haji,

Sorrylah aku tak dapat nak susun ıkut cronologi yang hang susun tu sebab susah aku nak arrange. Anyway nampak hang gembira saja. Baguslah. Kalau kita di negeri orang jagalah diri baik baik and cubalah hayati lagu 'Anak Dagang' dendangan Kamariah Noor. Dalam maknanya tu. Lagi satu baguslah dah rapat dengan orang local boleh bawa hang jalan jalan sana sini. Semoga hang ada masa untuk usaha amalan dakwa İslamiah kat sana. Semoga semua makluk Allah akan menjadi saksi atas usaha hang tu. Gunung, batu, pasir, pokok, air, and bersaksi di depan Allah nanti. Amin.....

Comments

Popular posts from this blog