Juadah Berbuka
.
Aku dapat gambar ni dari Tuan Haji Azizan from his e-mail. Dia kata inilah juadah berbuka dia kat Ashtrakhan, Russia. Dalam serba kekurngan dia terpaksa masak dlam hotel guna rice cooker and dapur kecil. Tu baru barang dapur tak cukup tapi dah nampak sedap sangat. Aku nengok pun dah terliur tau. Rupanya hang memang pandai masak no. Kat sini hang diam diam aje macam tak tau langsung nak masak. rupanya hang ada special gourmet tersendiri. Nanti kalu ada masa ke sana bolehlah hang masak untuk aku dan member lain. Sure sedap punya.

Ni telur dadar tapi banyaknya macam nak makan 4 orang. kalau taruh kacang pis dan minced meat mesti best kan. Lepas tu letak cheese skit kat atas tu masa banas baru rasa macam pizza je.

kreatif juga hang buat cock tail no. Terliur aku. Nanti aku pun nak tiru gaklah kat kantin nanti. Badan mesti naik ni. Aku rasa mesti pipi ko dah tembam.

Ni yang aku jeles nih. Asam pedas ikan salmon. Mesti best gile. Nengok gambar pun dah terliur. kalau orang pregnant nengok mesti dah melelh air liur. Jenuh hubby nak mencari. Aku tak suka sangat asam pedas tapi makan lah juga sebab favourite aku adalah curry kepala ikan...heehehe. Aku ingat lagi masa tinggal di Copenhagen siap pergi ke kedai minta simpan kepala ikan salmon untuk buat kari. Memang sedap. Pas tu plah depa kasi free aje kat kite sebab kepala tu depa buang kat tong sampah aje.

Ikan salmon celup tepng?? Hhhhmmmm...bila lagi boleh rasa ikan salmon ni. Bila makan panas panas mesti best no. Sure crispy sehingga menjilat jari dan pinggan.

Tuan Haji, habis ke semua makanan tu untuk seorang. Tak pa kalau tak habis bolehlah simpan untuk sahur kan. Aku pun terliur aje nengok makanan makanan tu. Apa apa pun aku harap hang happy kat sana. kalau dah terlekat atu bertemu jodoh kat sama terima ajelah. Nanti aku hadiahkan sepasang baju melayu dan baju kurung biru untuk bakal isteri hang. Bila dapat anak sure putih melepak and mata biru.....tapi kalau ikut darah seni hang tu pung henseng jugak...hehehehe......dok dang...dok dang... Oklah cau dulu. kalau ada salah silap harap maaf and selamat hari raya maaf zahir batin. Harap harap belum lagi terlambat.

Comments

Popular posts from this blog