Buku..Buku..Buku..Lagi



Hari ni aku keluar ke bandar setelah lama tak keluar. Sebab minggu ni aku ada 3 hari cuti umum. Kadang rasa rugi jugak tak pegi jalan mana mana. Duduk bilik memang banyak keje tapi kadang nak juga ubah suasana skit. Baru rasa otak ni fresh. First aku pegi kedai pet shop beli makanan Lia and anak anak dia dan jug untuk kucing Zainuren. Lepas tu aku ke bazar belilah grapes, biskut, coklat dan minyak masak. İngat nak goreng keropok dalam bilik. Pakai aje rice cooker aku tu mesti ok punya.
.
Sementara tunggu drive datang nak amik kita orang aku pun masuklah dalam news agent punya kedai. Dalam aku dok belek belek bahan bacaan dan buku buku aku terserempak barisan buku buku ala ala cerita Harry Potter and Nania. Tapi semuanya dalam bahasa Rusia. Kalau English dah lama aku beli buat koleksi. Nampak book cover memang menarik. Sama juga masa aku berjalan jalan kat Istanbul, semua buku bahasa Turki dan tak da langsung local book yang berbahasa Inggeris. Sama jugalah di Malaysia. mana ada buku iimah atau ape saja tenteng tourism ke yang di tulis oleh anak anak tempatan. Kadang tu nak saja aku ambil satu cuti yang panjang untuk mencari bahan dan menulis tentang warisan budaya orang Melayu. Lepas tu terbit satu buku yang berkualiti dan sarat dengan gambar gambar yang menarik dan unik.
.
Kadang aku terfikir juga, bila pembaca blog aku baca coretn aku ni, mungkin mereka berasa aku ni banyak sangat angan angan...hehehehe. Aku tak nafikan semu tu. Sekarang aku masih tercari cari kekuatan untuk ilhamkan semua angan angan aku tuh. Bagi aku benda macam ni tak mustahil kalau aku seorang yang bersemangat, dissiplin dan rajin. Lainlah kalau aku kata satu hari seekor kucing akan mempunyai tanduk. Kalau macam tu mesti orang dah kata aku mereng sebab impossible ia akan berlaku.

Comments

Popular posts from this blog