Kawan Kawan Beraya di Rumah Aku


Seronok bila Che Mat and Zul dapat datang beraya kerumah aku dengan keluarga. Meriah sungguh. Macam macam cerita keluar. Yelah dah lama tak jumpa, cuma over the sms aje kan. So macam macam nostalgia keluar. Semalam masa aku kat Ikea Mat kata nak datang. Aku kata no hal. Dia kata nak ajak Shamsuria sekeluarga sekali. Aku kata ok sebab aku tak ada no Shamsuria. And at the same time aku jemput semua member anak anak aku datang lepas sembahyang Jumaat.
.
Then aku jemput Zul datang. Bolehlah buat doa selamat skit. Tiba tiba Che Mat call balik pada pagi Jumaat tu kata tak jadi datang. Apa lagi aku dan Zul terus tashkil datang jugak sebab semua dah prepare. Luckly Zul datang before sembahyang Jumaat. Lepat solat baru semua da kumpul kat rumah. Aku tak suka buat open house sebab tak sempat nak berbual dengan member member and tak terlayan. Elok kita buat smal gathering baru lah best. Puas bersembang.
.
Hari tu wife aku masak pistachio rice or aromatic rice, masak kari spinash beef, salad timun and nenas and green curry chicken ala Ceylonese. Sedap, memang sedap. Heehehe...puji sikit. Dulu, 25 tahun yang lalu kami masih muda belia, rambut pun lebat dab badan pun masih slim and ala six pack. Tapi sekarang semua dah kendong ramai anak anak yang membesar dan ada yang dah nak terima menantu dan cucu. Hhmmmm...pantasnya masa berlalu....


Comments

Popular posts from this blog