Masjid Masjid di Ashtrakhan, Russia





Tiga hari lepas aku dapat email dari member aku Tuan Haji Azizan Yahya Lama dah dia tak email aku tetiba tetera email dia kat board. Aku pun bukalah akan isi kandung. Dia hantar gambar gambar masjid di sana sebanyak empat buah. Sekarang Tuan Haji dah tinggal di sana sampailah projek siap. Kalau tak silap adalah dalap setengah tahun lagi. Dia kata dia kat sana sorang aje. Sunyi. Tak apa kalau sunyi banyak benda boleh buat untuk hiburkan hati tu. Boleh buat sembahyang sunat banyak banyak. Mengaji Quran dan banyak lagi. Dan lagi satu boleh ko lapang kan masa untuk improve masakan ko...hehehe.
.
Ashtrakhan ni terletak terkeselatan Russia. Jadi ramai jugalah orang orang Islam. Mereka pengikut mahzab mana entah lah. nanti Tuan Haji tolong jelas sikit. Azizan, at least masjid masjid tu menjadi saksi ko dah pergi berdakwah di sana. Keje Safety Engineer tu sambilan aje kan. Aku kalau merantau ke mana pun perkara perama aku akan mencari masjid dan aku cuba bersahabah dengan orang orang local. Tapi di sini macam hang sedia maklumlah susah banyak. Apa apa pun aku doakan semoga hang sentiasa di pelihara Allah dan sentiasa menjadi asbab untuk hidayat tersebar ke seluruh alam.

Comments

Popular posts from this blog