Bila Nak ke London, Egypt and Sweden???


Kadang kadang sekali sekala aku ada juga berangan nak kembali ke London. Jumpa classmate lama and sewa bilik sebulan and ronda ronda ke Boot Sale waktu week end. Kumpul barang apa yang patut especially buku buku yang murah and buka kedai rent a book. Dulu aku ada member seorang İndia Muslim yang buka kedai Rent A Book di PJ State. Kalau tak silap aku satu hari dia dapat lebih RM1000. Sesiapa nak pijam dia charge harga buku dan bila di pulang semula dia akan potong RM3.dan beri kembali harga buku tersebut setelah di tolak. Macam macam buku ada. Sekali tu dia terpaksa tutup kedai sebab owner nak balik, dia simpan buku tu penuh bilik rumah aku dari lantai ke siling. Cerita selanjutnya aku tak perlu ceritalah sebab dia turn to be another tragedy...hahahahah. Tapi conclusionnya memang untung dan berbalaoi. Kalau you all ada masa lapang cuba visit one book shop di Central Market, KL yang memberi concept yang sama. Yang aku pelik tu biz cam ni semua di control oleh mamak.
.
Bicara tentang buku, kalau ke Boot Sale harga buku buku especially novel novel yang aku suka baca tu macam nak kasi free aje. Ada adik member aku belajar sana and buat biz beli baju kanak kanak di ca boot sale and bawa balik Mesia buat jualan bundle and laku macam goreng pisang. Kadang bila kita banyak merayau baru nampak biz yang boleh meletup.
.
Sebenarnya banyak tempat aku nak melawat sebelum aku balik Mesia for good. Salah satu tempat lagi adalah Egypt. Aku nak pegi adventurous journey and snap gambar banyak banyak. Enjoy crusing sungai nile and banyak lagi. Mungkin aku terpaksa pergi lone ranger. And lastly nak ke sweden rumah member swedish aku especially waktu summer. Boleh pegi hunting redindeer, fishing and camping. Dia dah lama ajak aku tapi masa belum merestui. Tapi duit di poket pun kena banyak jugak kan..... Enahlah...bila ercapainya angan angan aku tu.

Comments

Popular posts from this blog