Hidupkan Perasaan Sayang Anda


Cuba lihat gambar seorang wanita/ibu pada gambar diatas. Apakah perasaan anda? Terharu?? Sedih?? Apatah lagi kalau wanita/ibu tersebut adalah ibu kita sendiri. Mesti kita akan berasa terharu dan sedih. Sekiranya manusia ini mempunyai iman yang betul dan taqwa pada diri nescaya benda sebegini tak akan berlaku. Sebab semua manusia mempunyai perasan sayang, belas dan ehsan pada sesama sendiri.
.
Aku pernah melihat situasi begini sepanjang perjalanan atau kembara aku. Memang sedih, kaku dan terkelu seketika tapi apa yang saya boleh buat? Aku tak nak salahkan sesiapa yang bertanggung jawap tetapi inilah akibatnya biala manusia sudah hilang perasaan sayang dan taqwa dan kebesaran dunia sudah menebal di dalam jiwa.
.
Aku pun hairan apasal hari ni aku teremosi pulak.....

Comments

Popular posts from this blog