Troy




Alhamdulillah, akhirnya niat di hati nak ke Troy di makbul juga. AKu pun sebenarnya tak berapa tahu sejarah Troy sebelum aku datang melawat. Cerita Troy yang di lakonkan oleh Brad Pit pun aku tak nengok lagi. At least klau dah nengok movie tu tahu lah skit pasal sejarah dia. Sebelum aku bertolak dari hotel,and sedang menunggu bas, aku tanya receptionist tu best ke Troy ni? Dis kata tempt tu best and dia brief aku sedikit sejarah pasal tempat tu. Lastly aku tanya,'Dah ke sana ke?' Rupanya dia orang local pun tak pernah ke sana. Memang kelakar. Sama lah dengan aku. Dah tinggal KL dah 20 tahun muzium pun tak pernah pegi. Yang aku ingat melawat muzium masa aku darjah 4, aruah ayah aku bawa kami sekeluarga ke Kuala Lumpur. Masa tu tahun 1975. Lama kan... Anyway mujurlah ada minah Fillipina yang cun tu tolong ambil gambar aku. Troy ni bukan yang original punya. Troy ni di bina oleh seorang local architect pada tahun 70an based on the historical info and imaginasi dia yang tersendiri. Tak ori pun tak kisah la....janji dah datang.

Comments

i amsterdam said…
Assalamualaikum,

Wahhh ni cuti sakan ni, tak balik2 rumah lagi... :)) banyak borong handbag???
Abu Ikhlas said…
Rop,

Hehehehe......esok kuar camp.....memang nak borong beg...rasa cam 5 biji nak beli...kopak lah I...

Popular posts from this blog