Nak Beli Camera DSLR Untuk Hadi


Masa balik home leave yang lepas, ku beli camera DSLR Canon 550D. Entah mengapa aku gatal tangan sangat nak beli. My previous 350D aku beri pada Ubai. Rupanya dalam diam diam anak aku Hadi dah pandai main camera DSLR. kira terer dari aku. Aku pun masih terkial kial sebab tak banyak beri masa untuk explore kecanggihan camera tuh. Dia pulak yang ajar aku gitu gini, gini gitu. Aku macam tak confident aje until my friend Che Mat memuji skill dan gambar yang anak aku ambil dan letak pada facebook dia. So aku slow talk dengan dia anak after discuss aku buat conditional offer untuk beli untuk dia. Tapi bukan 550D la. Dia kata dia agree dengan condition aku tu. Aku tak payah lah cakap aa benda kat sini. Sebagai paents mesti korang tahu apa akujanji yang aku buat dengan dia.
.
Tadi aku call and sembang sengan ia kejap sambil dia beritahu result exam dia. Bagi aku oklah result tu tapi markah masih tak mencukupi. So aku kata gaji next month aku beli untuk dia tapi Canon 500D sahaja. Dia pun setuju. Sekaang dia dah pandai fikir nak cari duit partime photographer. Dia dah book dengan cousin dia pada kenduri kahwin pada 19th December ni. Aku kata you have to learn to make a deal. Biarlah dia belajar berdikari dari awal.

Comments

Popular posts from this blog