Macam Nak Beli Je

Masa aku lalu di Spice Bazar ada kedai jual peralatan garden and benih pokok. Aku nengok bebawang pokok tulip, defodil and sebagainya banyak sekali. Terasa macam nak bel je bawa balik Mesia dan tanam. Resultnya tahu sajalah. Sama ada terus kojol atau tak keluar bunga langsung. Pokok pokok ni sesuai di tanam sekarang sebab bebawang atau bud tu nak hibernate buat seketika. Tulips and all those buds akan keluar berbunya selalunya selama sebulan bermula dari awal April sehingga awal May. Lepas tu dah tak ada lagi dah. So sesiapa teringin nak menatap bunga bunga ni eloklah ke Europe pada bulan bulan tersebut.
.
Eh apa dah jadi dekat rumah salji di Bukit Cahaya, Shah Alam. Aku pernah ke situ dah lama dulu masa tu anak aku Kizz baru umur 4 tahun. Kira lebih 10 tahun yang lalu. Masa aku masuk tu ada banyak sangat bunga bunga ni....

Comments

Popular posts from this blog