Apa Yang Best Masa Kenduri?

.

Bagi aku yang best sekali masa kenduri adalah jumpa jiran tetangga yang lama dah tak jumpa. Bersua semula dengan sepupu yang dah lama tak berbual dan mengenangkan kisah silam. Dan best jumpa bapa saudara yang lama tak jumpa yang selalu kejar kita orang sebab nakal sangat. Semua ini menimbulkan nostalgia yang amat sangat. Tapi bila dah ramai datang nak bicara lama lama pun tak sempat. At least dapat bertukar tukar number hp. Ini pun dah cukup baik.



Ni Pak lang Din sepupu mak aku. Dulu Ba aku selalu bawa kami kerumah dia di Langgar, Alor Setar. Bila aruah Ba dah tak ada kami pun dah duduk di luar jarang sekali ke rumah Pak Lang. Next week ingat nak balik kampung nak bawa mak ke rumah Pak Lang. Dah lama tak makan nasi kat sana.



Ni sepupu aku. Walau semua dok KL tapi nak jumpa pun susah. Bila jumpa kat kenduri baru pakat dok kutuk sesama sendiri...hehehe. Bukan apa...sebab masing masing tak menziarahi kaum keluarga. Sekarang assignment aku dah habis and aku rasa aku akan ziarah mereka selalu.
Ni ipar my sister. Masa kenduri baru nak jumpa. Ingat lagi selalu kami mandi laut sama sama di Kuala Muda. Masa tu aku tinggal di rumah Tok waktu cuti sekolah. Petang petang pula mesti kami pergi mencari kepah. Entah bila lagi nak jumpa. Aku pun mempelawa mereka datang ke rumah bila melintasi KL.


Ini keluarga abang aku. Dalam gambar ni adalah kaka ipar aku bersama dengan anak anak saudara dan cucu saudara. Tak sangka aku dah bertaraf atok. Eeeee.....rasa senior sangat la. Apa kata panggil aje grandad je.... Ok ke??


Ini gambar ibu kesayangan bersama jirannya yang lama aku tak bersua. Makcik Norain tinggal belakang rumah aku aje. Dulu masa kecil kecil biasa la...ruamah aku rumah o...rumah ko rumah aku...


Ni pula abang Mi yang sentiasa aktif bila hari kenduri.


Untuk pengetahuan korang, kalau kenduri di utara, sekarang ni, jamuan laksa dah macam wajip. Memang sedap laksa ni. Aku sempat makan semangkuk aje sebab sibuk melayan tetamu. Rasa nak tambah tapi dah habis.

Comments

Popular posts from this blog