Excursion To Egypt : On The Way to Alex

Aku dan anak teruna aku selamat tiba di Egypt pada 4hb Nov. Inilah kali kedua bagi aku berpijak di bumi ambia. Samapi di Cairo Uzair sudah sedia menunggu tapi aku mencari cari tapi tidak juga berjumpa. Finally aku pergi beli sim card and suruh juru jual settingkan untuk aku finally my mobile phone is on. Terus aku call Uzair and rupanya dia pun dah lama tunggu di luar. Bila tba di luar sana aku terus bincang apa yang Uzair plankan untuk aku. Finally aku suruh dia hantar aku ke Bus Station untuk aku meneruskan perjalanan ke Alex. Driver van terus membawa aku ke Ramsis untuk menaiki bas yang memaan masa selama 3 jam. Tambang tak mahal pun cuma RM10 seorang aje. Aku risau juga sebab english bukan ramai orang dapat bertutur. Yang aku tahu berhenti di Sidi Gabe. Keadaan sama macam trip aku ke Iran, roman memang alien terus. Sebenarnya perjalanan tanpa henti ini memang memenatkan.


Relek la abang. bukan abang aje yang penat....Ba lagilah penat. Rasa nak ter***** aje ni. Apakan daya aku tahan juga. mana pi Safwan ni lambat beno dia datang mengambil kita. Sabo ajelah. Udahlah penat dlm perjalanan apatah lagi megusung beg yang berkilo kilo lagi.



Biasalah kalau travel free and easy ni. kalau luxury holiday tak adalah macam ni. Mesti di manja dan di belai. Ini belum lagi kita nengok flat yang Syafikah book kan untuk kita. Apa apa pun janji boleh tidoq. Besok kita fikir apa yang kita nak buat. kalau kita tanya Wan dah tau apa jawapan dia. Malam ni kita bincang dgn Pikah ajekan. Esok kita start ronda ronda.



Aku pun dah letih menunggu dan perut pun dah keroncong. Aku terasa nak buang air terus ke kedai seberang sana. Aku beri bahasa isyarat pada dia dia kata kat belakang. Rupanya cuma ada untuk no satu aje. Number dua tak ade....hhhmmmmm......tension tension.

Comments

Popular posts from this blog