Beris Lake, Sik, Kedah



Inilah gambar family aku. Ubai dangan Wan tak ada di sini.

Aik.....jangan makan nanti kena tangkap......

Amboi happynya korang semua....


Jaga jaga....nanti tersandung kepala adik kat dahan anggur tuh..


Anggur hijau yang sungguh menawan.... terasa nak makan je... Teringat aku anggur anggur di Turkmenistan yang murah murah di jual waktu summer. Puasw makan...


Ini black grape.....bentuknya bulat sahaja..
.

Aku tak pernah dengar pun Tasik Beris until aku melihat gambar gambar member aku di FB. Jadi semangat nak ke sana pun membuak buak. Rupanya ianya terletak di Sik dan tak jauh dari rumah mak aku. Drive only takes for 40 minutes. Lepas aje kenduri kendara aku ajak family aku ke sana on day trip. Cuaca agak mendung tapi tak hujan. Bila sampai saja ke sana aku terus beli tiket dan lepak dulu di hadapan tu sambil menikmati anggur yang rangup and sedap tu dan jus anggur yang fresh aku beli dari bilik pameran. Tiket masuk untuk dewasa RM4 and kanak kanak RM2 sahaja. Bagi orang Malaysia, memang agak perak sebab tak pernah nengok pokok anggur. Bila masuk ke dalam melihat buah buah yang bergantungan rasa macam nak petik aje. membuatkan aku tersanga terliur....

Comments

ASH said…
jauh tak dari hiway PLUS? boleh bagi direction?
Abu Ikhlas said…
You keluar toll Gurun then belok kanan dan terus memandu ke sik sehingga jumpa Tasik Beris. Perjalanan dari toll Gurun mengambil masa dalam 45 minit je. Enjoy yourself.

Popular posts from this blog