Excursion To Egypt : Hamam Firaun

.

Dou you know what is the meaning of Hamam? Ini lah spa Firaun yang terletak di tepi Laut Merah di Semenanjung Senai. Firaun akan datang ke sini bebeapa kali setaun untuk Spa gitu. Agak jauh kalau nak di fikirkan dari kediaman dia. But yang pelik tu tak ada langsung kesan peninggalan istana Firaun.



Ok...untuk Firaun mandi Spa atau Sauna...dia akan masuk ke dalam gua ini. Aku agak pelik sebabgai seorang Raja yang mengaku tuhan, tak kan lah gua ini seperti gua gua yang lain serba kekurangan. kalau Sauna untuk raja di dalam mestilah luxury untuk Firsun beristirehat. Bila masuk di dalam gua ini akan terasa wap panas tetapi tak ada air. Mungkin ada air bawah tanah yang panas yang membolosi rongga rongga batu batan pada lantai gua. Wallahualam......

Gua ini terletak bersebelahan dengan laut merah yang sangst jernih. Terasa bagai nak terjun mandi sahaja. Oleh keranan di sini bukan tempat untuk kita singgah mandi, perjalanan perlu di teruskan. Kalau ikut hati mmg nak terjun laut. Satu lagi problem....seluar tak bawa...hehehehe

Aku tak masuk kedalam gua ni sebab rasa macam nak suffocate je and lagi pun confned space skit. Tak apalah kita kasi can pada anak anak yang masih muda untuk masuk ke dalam. Masalah di Egypt ni....nak cari public toilet memang masalah besar walau pun tempat tersebut adalah tourist centre. Terpaksa tahan bagai nak rak..... sabo je lah.....


Comments

Popular posts from this blog