Design Dulu Dulu
.
Dulu masa aku kecik kecik aku ingat lagi, mak aku banyak pakai barang macam ni dari Vhina. Tapi sekarang ni dah tak nampak atau ada, tapi tak banyak di pasaran. Di sini banyak barangan from China terutamanya pakaian dan barang barang rumah seperti perkakas dapur. Nak kata murah tak juga. Jom kita nengok apa yang ada.

Dua home leave yang lepas aku bawa balik teko macam ni. Tapi kali ni tak kot. Mungkin bila habis projek nanti aku bawa balik. Aku suka letak di atas rk di dapur aku. nampak macam coountry look skit.
Beriuk beso ni aku tanya mahal jugak. dalam seratus ringgit. Aku suka nengok gambar itik terbang tu. Kalau aku beli mesti aku jadikan periuk ni untuk masak nasi beriani atau nasi pilau. Aku rasa best sangat bila kacau bunyi dia tung tang tung tang....... Masa tu aroma tumis dan bunyian tu menaikkan selera. Tambahan pula dalam bualan puasa ni.
Ni design biasa aje. Harga pun lebih kurang. Masa aku dok sibuk ambil gambar semua orang dok nengok aku sambil tersenyum. Macam biasa aku buat dak aje. Itulah perangai aku. Kadang kadang perangai gila gila skit.
Ni satu set design, besen, baldi bertudung dan periuk. Masa aku di Istanbul few months back rasa nak cari periuk tembaga aje tapi tak sempat dan berat sangat barang nak bawa. Kat Istanbul memang banyal barangan tembaga. Kalau beli elok di gantung pada dapur. Aku klau beli barang dapur selalu ingatkan isteri yang barang barang semua tu untuk di guna bukan untuk di hias sahaja. Untuk masa ni aku rasa tak akan belipisau lagi sebab dah ada secukup pisau yang berbagai dari jenama victorinox yang aku beli masa transit and lepak lepak di Dubai.

Comments

Popular posts from this blog