Shopping At Sogo, Kuala Lumpur
Semalam aku jak anak anak aku Ubai, Safwan, Balqis, Hadi dan Shamim untuk shopping kat KL for hari raya and lepas tu untuk berbuka puasa di Pizza Hut. Immediately after friday prayer kami terus ke KL. Sebelum tu singgah sebentar ke Empire Tower untuk hantar tart nenas yang dia pesan tu. Wife aku tahun ni memang dah pencen tapi sebab kesian kat Liza wife aku pun buat juga lah. Kami sampai di Maju Junction untuk parking lebih kurang pukul 4 suku. Jalan mmg jam dan hujan sana sini tapi tak lebat.
.
Mula mula singgah ke Reject shop di Pertama Complex untuk beli baju raya Shahadah dan Shamim. Lepas selesai aku terus ke Sogo. Ingat kan tak ramai orang tapi ramai juga orang. Aku kata kat Safwan pegi beli sendirilah seluar tu. Aku kasi duit then aku cakap please come back to me after dah beli seluar. Sementara tu aku dok sibuk belek kasut untuk Balqis. Aku kata ambil lah dua kasut. Satu untuk raya dan satu sandel untuk ke sekolah. Tapi nak deal dengan anak dara lebih rumit dari nak deal dengan anak teruna aku.
.
OK... dia kata dia tak nak pakai kasut tumit tinggi. Aku kata fare enough but kasut raya bukan selalu pakai jadi ambil lah yang cantik skit. Sebab dah lama aku tunggu sementara dia dok belek beribu pasang kasut tu, Safwan dan Ubai datang untuk aku pilihkan seluar untuk dia. Alahai dah penat badan aku ni. Then aku told Balqis to pilih kasut yg dia berkenan and I will come back untuk bayar terus. Di bahagian pakaian lelaki pusing punya pusing baru lah jumpa seluar yang anak teruna aku berkenan. Penat betoi........... Then aku pun turun ke level dua semula untuk nengok apa yang anak dara aku dah decide......jeng jeng.......suspen ni.
.
Bila aku jumpa Balqis kat bawah dia kata dah pilih dah. So dia bawa aku tunjuk kasut yang dia berkenan. HHmmmm...kelakar ada terkezut pun ada...macam nak pecah perut aku nak ketawa. Aku kata betoi ke nak kasut ni? Dia terus rasa serba salah dan keliru. Tetiba Safwan dari belakang kata, apsal pilih kasut macam sampan....??? Aku nak ketawa pecah perut and tahan aje...masa tu anak dara aku dah broke down into tears dah..... alaa....Ba bukan marah pun....yang Ba rekmen yg mahal dan cantik tak nak tapi pilih juga yang lopek...sambil tu hati aku ketawa golek2. Kasut yang dia pilih tu ade cam buckle lah kat depan tu...siap aku kata kat Hadi....nanti kalau Hadi nak tukar kepala talipinggang pun boleh...lagi dia marah dgn sakat aku tu.....
So aku pun dah penat aku pun pilihlah kasut sandel Scholl harga RM120 untuk dia pakai raya dan sekolah. Aku nak beli kasut raya yang ranggi skit dia dah tak nak. Masa tu dia dah monyok. Aku rasa lain kali anak dara aku elok pegi shopping dgn mak depa aje. Aku yang penat badan mungkin kurang memahami kemahuan anak dara aku. Lepas tu aku tanya nak baju apa lagi tolong beri tahu dan pilih mana yang berkenan. masalah baju budak pompuan sekarang semuanya saiz baby dan tak cukup kain. manalah anak dara aku berkenan. Dia pulak sekarang dah alim. So aku capai mana yang dia angguk aje lah cari saiz XL yang longgar dan lengan panjang.
.
Sampai aje rumah apa lagi aku cerita ajelah pengalaman aku tu kat wife aku sambil ketawa berdekah dekah. Anak dara aku apa lagi jeling aku siapppppppp......siapppppppp
.
Member meber semua, cantik ke sandel yang aku pilih tu????

Comments

Popular posts from this blog