My New Glasses

Kalau di hitung koleksi spec aku sejak aku pakai dari form two rasanya sudah hampir mencecah 30 pasang. Bila ada niat nak tukar spec baru aje mesti ada aje bencana yang menimpa secara kebetulan. Pernah aku ambil spec baru dari kedai, sambil melawak dengan mak aku tetiba aku terduduk di atas spec tu. Frust sungguh dan masa tu mak aku ketawa berdekah dekah kat aku sebab dok kacau dia sangat. Sejak peristiwa tu dan peristiwa yang lain aku selalunya akan ada dua pasang cermin mata. Satu untuk di pakai macam biasa dan satu lagi untuk spare. Sekarang umur dah makin meningkat maka terpaksa ada satu lagi untuk reading masa dok depan computer. Tapi kadang pakai dan kadang tak pakai.
.
Sun glasses pula 5 years ago aku beli Killer Loop tapi hilang. Agak sporty skit. Aku memang susah nak jaga barang. Lepas tu aku beli pula Esprit tapi dah agak rosak sebab aku letak terlampau lama dalam kereta so dah faded. Jadi aku gunakan dia untuk pergi site aje. Nak beli sun glasses bukan mudah untuk mata kelabu macam aku. Sebab bukan senang untuk dapat lense yang sesuai. Kalau Lense curve tu mmg tak boleh sebab nanti strain mata leh juling. So terpaksa pilih lense yang kurang curve skit.
.
Last week masa aku beli baju raya anak aku kat Rawang, tetiba aku nampak kedai cermin mata yang baru di buka di bandar Baru Rawang. Aku pun singgah sebentar. Belek punya belek rupanya aku telah tergoda untuk beli yang baru. Pada hal tak ada niat langsung untuk beli yang baru sebab yang lama masih elok. Ada aku pakai waktu bersukan dan ada yang aku pakai waktu berjalan jalan. Itulah fesyen specmata sekarang pun canggih canggih so macam mana tak tergoda kan. So aku pejam mata lah beli aje spec baru yang aku berkenan dua pasang untuk melaram di hari raya. Tak apa lah janji aku tak kacau orang kan dan apa apa pun tenyeh aje credit kad tu....hehehehe.

Comments

Popular posts from this blog