Episod Terakhir AlKisah Mazlan Pet Pet


Lan ni baik orang nya (nak kena jek skit), kalau nak minta tolong semuanya ok. Memang tak menghampakan. Selalu jemput orang makan kat bilik dia. Kalau masuk dalam bilik dia macam kedai runcit. Semua ada. Tapi orang yang paling bertuah adalah Madi. Nak tau pasai apa kenalah tanya dia dan Lan. Aku sekali sekala tumpang juga makan kat bilik dia tapi tak lah hari hari. Sekali sekala aku ajak juga dia mai makan kat bilik aku tapi taklah selalu. Beruntung benolah wife dia dapat Lan ni sebab susah nak cari hubby lagu ni. Lan aku puji hang, kembang sikit sikit dah lah nanti ghelah seluaq pulak. Lepas tu dia ni banyak harta. Sana sini ada bendang. Kira tujuh keturunan pun makan tak habis. Kira hebat dari Mahsuri. Kalau nak kata Mahsuri tu orang tulin Langkawi, tapi dia ni lagi pure dari tuh.
.
Semalam aku ajak dia ke Bazar lepas zohor. Driver belum sampai lagi. Dalam 15 minit tunggu baru nampak Safar masuk dalam kawasan kem. Dari luaq aku nampk macam tak ada orang aje. Tapi bila buka aja pintu nampak ramai rupanya orang keluaq dari kereta. Aku dengan Lan dok telek telek rupanya Madi pun ada. Aik...keluar pagi and baru petang balik. Mesti soping sakan. Kami pun dok belek lagi... ; rupanya Madi soping sakan kira 10 jari memang tak cukup nak angkut barang. Kir kena kapok baru boleh. Banyak trip pulak tu dok angkut barang. Apa lagi, Lan pun naik hairan and bila sampai bazar terus kami pegi kedai dan dia beli sweater anggn dan canggih dua. Bila dia try macam dalam gambaq tu waduhhhhhh..... memang ada uummpphhh...... Bukan apa nak balaih dendam sebab Madi borong sakan hari ni.
.
Korang percaya ke cite ni??? Coretan ini adalah rekaan semata mata dan tiadak bersangkut paut dengan insan yang hidup atau yang telah mati. Bukan apa cuba nak buat plot cerita untuk Anugerah Skrin untuk tahun depan. Saja nak lawan dengan Erma Fatima... Hehhehehehe....

Comments

Popular posts from this blog