Sejuknye.........

Kalau aku tanya korang sume, apa paling best nak buat pada waktu dingin hingga ke tulang hitam ni?? Korang ada jawapan ka?? Hehehe...jawapan dia adalah makan...makan..dan terus makan. Sebab bila sejuk kita cepat lapar sebab makanan dalam perut cepat di bakar untuk panaskan badan. Tapi makanan apa yang best sangat nak makan? Bagi aku bukan nya nasi atau mee goreng. Tapi yang paling best nak makan adalah pisang goreng, kopok leko goreng atau cempedak goreng ke. Lepas tu minum dengan kopi cap kapal api kaw. Perghh...... mesti terangkat.
.
Masa aku balik beberapa trip yang lalu aku bawa keropok mentah sampai 6 kilo. Tu dia banyaknya. Mula mula tu aku malas sangat nak goreng. Kalau nak makan minta chef tolong masakkan. Bila aku dah beli satu dapur untuk masak masak baru rajin nak goreng. Bila makan panas panas barulah terangkat. Siap pack dalam balang lagi. Hari tu malas sangat nak goreng aku panggil Lan mai kat bilik aku untuk goreng. Siap dia tapau satu balang lagi. Lan ni kalau jek kata dia rajin dan pandai masak mau dia kembang hidung macam serombong kapai dan seronok tak terkira. (Lan sorilah aku godek hang skit)
.
Esok aku ada projek masak memasak dengan dia. Nak masak kari special dari India Utara bersama sama dengan yogurt. Dia kata ni resepi datuk nenek turun temurun mamak Malbari. Nanti bila dah siap aku komenlah rasa macam mana. Sama ada boleh jadi menu masakan di Raja Gopal atau tidak. Tulah bila dah ada dapoq di bilik best pulak. Tak payah dah nak menumpang dapoq chef. Tapi yang tak best tu baju semua boleh bau. Nampak gaya aku kena buat kabinet dapur di bilik air aku lah. Lan, apa macam, leh tempah satu lagi rak ke???

Comments

Popular posts from this blog