Menghitung Hari

Suatu hari, waktu aku talipon wife aku, anak aku Ikhlas sudah tak sabar nak berbicara dengan aku. Terus dia minta izin dari wife aku untuk berbicara dengan aku untuk sekejap waktu.

'Ba, berapa lama lagi Ba nak balik?'
Aku jawap,'Dua minggu lagi.'
'Du minggu lagi ada berapa hari lagi?'
Aku jawap lagi, 'Dua minggu tu ada dalam 14 belas hari lagi.'
'Oooo..... lama lagi tu..'

Aku faham keadaan anak anak aku. Mereka sebenarnya dah boring dok kat umah waktu sekolah ni. Mereka dah tak sabar menunggu aku pulang dan untuk bawa mereka berjalan jalan. Sebenarnya aku pun tak sabar juga nak balik. Sekarang ni pun dok menghitung hari satu...satu ...aku tolak. Insyaallah minggu depan aku akan pulang bercuti. Horrey.....horrey...it a holi-holyday.....
.
Setiap kali balik memang aku sibuk sangat. Banyak benda nak buat dan masa aku di tuntut oleh keluarga aku. Mana lagi dengan hal hal aku sendiri. Alhamdulillah wife aku dah setelkan baju sekolah anak anak aku. Jadi yang selebihnye aku akan setelkan bila aku balik nanti. Berikut adalah senarai yang aku nak buat bila balik nanti. Entah lah sempat atau tidak.

1. 20th Dec nak ke Lowyat
2. Jumpa lawyer untuk setelkan rumah aku
3. Beli barang keperluan sekolah anak anak aku
4. 27th Dec Hantar anak aku balik asrama: sekolah dia buka awal
5. Ziarah my mother, sisters and brothers. Tarikh belum tetap lagi. Kira blik kampunglah. Ni termasuk ziarah mertua jugak.
6. Anak saudara nak bertunang. Kalau buat week end memang tak boleh pegi. Kalau week days ok. So kalau nak aku yang tolong cakapkan kena booklah aku pada week days..... Biasalah bab bab macam ni Paksu memang arif.
7. Pegi Ikea
8. Pegi cari buku
9. 3rd nak hantar anak dara aku balik hostel.
10. Ada member member nak jumpa untuk kaunseling...hehehehe
11. Urusan bank
12. Nak framekan my x stitch yang dah siap
13. Nak bawa anak anak ke kelas swimming
14. Yang lain2 tu adalah untuk my family pegi jalan jalan, pegi shopping atau apa apa aje.

Aku pun tak pasti sempat ke nak buat semua tuh. Nampak simple tapi pejam celik pejam celik kejap aje dah nak balik ke sini kembali. Kadang member member aku pun marah sebab balik tak call dia orang pun. Entahlah masa rasa pack and suntuk sangat. Tapi kalau kebetulan aku turun KL insyaallah aku akan jumpa korang. Dulu boleh gak jumpa and pekena nasi briani turkey. Tapi sekarang Restoran Kampung tu dah tutup. Hhmmmm......

Comments

Ju said…
mmg bz abu ya... :) syok tengok bgambor snow ngn pari2 muda... :)
-Ju-
Abu Ikhlas said…
hehehe,..... Ju ...memang muda.... tk nak buat adik angkat ke...heheheheh

Popular posts from this blog